סגן ניצב עמית פולק קיבל השבוע הודעה על סגירת תיק שנפתח נגדו במח"ש בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכח המשרה. החקירה נפתחה חודשיים לפני סבב הדרגות במשטרה, לאחר שביקש לבטל דוחות תנועה שקיבל. כבר אז טען פולק כי שילם את הדוחות כדין והכחיש כל עבירה.
בעבר החלו חקירות נגד פולק בתיק אחר בעקבות תלונות של מפגינים בקיסריה, בהם אייל יפה ושמי עטר, שניהם בכירים במחאה להפלת הממשלה. בחודש אפריל נחשף כי ראש מח"ש, קרן בר מנחם, מכירה את אחד המתלוננים, שמי עטר, שהצהיר כי הוא "חבר מצוין של אביה, כבר חמישים שנה אולי יותר".

חשיפה: הקשר בין ראש מח"ש לפעיל המחאה הבכיר
לגבי דוחות התנועה, פולק טען כי קיבל אותם בזמן נסיעה מבצעית ושלא ניתן היה לבטלם – ולכן שילם אותם כדין. עם זאת, זומן למח"ש בחשד לשימוש לרעה בכח המשרה והפרת אמונים.
כעת, לאחר סגירת התיק, ברור כי החקירה הסתיימה ללא תוצאה פלילית נגדו. סבב הדרגות חלף בתקופה זו, ויש הסבורים כי החקירה נועדה לסכל את קידומו של פולק, לאחר שהעז לאכוף הפגנות בקיסריה במסגרת תפקידו.
