accessibility-icon
share-icon
כוחות צה"ל ברצועת עזה |קרדיט: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה |קרדיט: דובר צה"ל

צה"ל: ההפוגה הטקטית במרחב העיר עזה הסתיימה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ה אלול ה'תשפה (29.08.25)

39

28

like

1

dislike

צה"ל הודיע כי ההפוגה הטקטית במרחב העיר עזה הסתיימה, זאת לאחר הערכת מצב מעודכנת • הדברים פורסמו לקראת מימוש התוכניות לכיבוש עזה לצורך הכרעת חמאס והשבת החטופים, כאשר בתקופה הקרובה הלחימה באזור תתעצם • דובר צה"ל בשפה העברית, אביחי אדרעי, הבהיר כי פינוי העיר עזה הוא בלתי נמנע


צה"ל הודיע היום (שישי) כי בהתאם להערכת המצב ולהנחיות הדרג המדיני, החל מהשעה 10:00 לא תחול ההפוגה הטקטית-מקומית של הפעילות הצבאית על מרחב העיר עזה, אשר מהווה מרחב לחימה מסוכן.

"צה"ל ימשיך לתמוך במאמץ ההומניטרי ברצועה, במקביל להמשך התמרון והפעילות ההתקפית נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, במטרה להגן על ביטחון אזרחי מדינת ישראל", נמסר.

maximize-image
images-count3+
כוחותינו ברצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

ההודעה מגיעה לקראת הרחבת התמרון במבצע 'מרכבות גדעון' ברצועה, וכיבוש העיר לצורך הכרעת ארגון הטרור חמאס והשבת החטופים. מוקדם יותר השבוע, דובר צה"ל בשפה העברית, אביחי אדרעי, הבהיר כי פינוי העיר עזה הוא בלתי נמנע.

בהודעתו דחה אדרעי את השמועות לפיהן אין לעזתים מקום להתפנות אליו בדרום הרצועה: "ברצוני לאשר כי ישנם אזורים ריקים עצומים בדרום רצועת עזה, כפי שקורה במחנות המרכזיים ובמחנות המוואסי".

תמונות מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבה 179 בדרום רצועת עזה
maximize-image
images-count3+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף אדרעי: "פינוי העיר עזה הוא בלתי נמנע, ולכן כל משפחה שתעבור דרומה תקבל את הסיוע ההומניטרי השופע ביותר, עליו אנו עובדים כעת. צה"ל החל בעבודות להכשרת השטח בדרום, בהקמת אוהלים, הקמת מתחמי חלוקת סיוע הומניטרי, הארכת קווי מים והכנת אזורים נוספים לקליטת המפונים".

גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, העביר השבוע מסר לעזתיים לקראת הנעת האוכלוסייה מהעיר עזה דרומה לשם הגנתה: "צה"ל נערך להרחבת הפעילות נגד חמאס בעיר עזה, במטרה להביא למיטוטו, ובמקביל נערך להבטיח מעבר בטוח של תושבים לדרום הרצועה לשם הגנתם".

הרמטכ"ל ברצועת עזה
maximize-image
images-count3+
הרמטכ"ל זמיר ברצועת עזה, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

על פי פרשננו לענייני צבא, נועם אמיר, הפעילות בשכונת זייתון ובפאתי העיר מהווה חלק מהשלב המוקדם של התוכנית, שמטרתו לבדוק ולנטרל את יכולות החמאס. אחד האתגרים המרכזיים הוא המבנים הגבוהים בעיר, המשמשים כקו הגנה ותצפית לארגון. לצד זאת, העיר שומרת על תשתיות חיוניות פעילות כמו מים, חשמל ותקשורת – מה שמחייב קילוף זהיר של אמצעי סיכון לפני הכיבוש.

במקביל להכנות הצבאיות, צה"ל כבר החל את שלב ההקמת התשתיות "בערי האוהלים", אליהם צפויים לעבור בין 850 אלף למיליון תושבים שיפונו מהעיר עזה. לאחר מכן יוקמו מרכזי חלוקה נוספים, ולאחריהם תחל תוכנית הפינוי במקביל לפעולה הצבאית הראשונה – כיתור העיר. הפינוי יבוצע באמצעות מסדרונות הומניטריים, כרוזים, מדיה בשפה הערבית והכרזה רשמית של צה"ל, ובשלב מאוחר יותר אף הפצצות ונהלי "הקש בגג".

maximize-image
images-count3+
צילום: דובר צה"ל

לאחר סיום הפינוי או הוצאת רוב האוכלוסייה, תינתן הפקודה לחיל האוויר לבצע תקיפות ממוקדות להשמדת מטרות טרור שהוכנו מראש. רק לאחר מכן יתחיל התמרון הקרקעי, שיכלול לחימה מעל ומתחת לקרקע, כפי שנחשף בחדשות 14. ליישום התוכנית נדרש אישור הקבינט ואיחוד בין הדרג המדיני לצבאי, מה שייחשב קריטי להצלחת הפעולה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News