סיגל קראוניק, אלמנתו של אריק קראוניק הי"ד רבש"ץ בארי שנרצח בטבח בשבעה באוקטובר, סיירה היום (שישי) בשומרון יחד עם יוסי דגן ראש המועצה. במהלך הסיור קראוניק אמרה: "שילמתי מחיר אישי, חייבים להביא ריבונות". יוסי דגן השיב לה: "מבטיח לך לעשות הכול כדי להביא ריבונות ולחזק את הביטחון".
לאחר הסיור והתצפית סיפרה קראוניק על התובנות שהגיעה אליהן מאז הטבח, ואמרה: "היום אני מבינה, נתנו את גוש קטיף, כי אמרנו: 'הם צריכים שטח שיהיה להם אזור מחייה, ואני מבינה שכל פעם שנתנו שטח, הם התקדמו לכיוון שלנו כדי לרצוח אותנו. היום אני מאמינה שללא ריבונות בכל שטח מדינת ישראל, לא נוכל להמשיך לחיות פה, ואם אנחנו לא נתעורר אתמול, אנחנו לא נגיע לגיל 100, ואנחנו בני 77".

קראוניק קראה לריבונות בשטחי יהודה ושומרון: "אנחנו צריכים לדעת שכל שטח מדינת ישראל הוא בריבונות שלנו. אנחנו חיים בצמוד והפצצה הזאת היא מתקתקת. ואם אנחנו לא נתעורר, אנחנו נגיע לעוד שבעה באוקטובר. אני לא רוצה שנגיע לזה, אני שילמתי מחיר אישי, איבדתי את בעלי, איבדתי חברים הכי קרובים, אין לי קהילה ואין לי בית.
"עמיחי היה חי בקהילה שכל הזמן אומרת: צריכים לתת להם הזדמנות שווה. הם (המחבלים) שרטטו מפות וכל נשות יחסי הציבור הכי טובות שייצגו אותם: ביתרו אותם, שחטו אותם, אחת לא נשארה. חייבים להביא ריבונות ליהודה ושומרון. אם אנחנו לא נשנה את התפיסה, יהיה עוד שבעה באוקטובר".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון הבטיח לקראוניק לעשות הכול כדי להביא ריבונות: "אנחנו נמצאים במלחמה שנים. מכירים את אותה רצחנות, ואת הרצון הזה שלהם. האמירה שלך היא כל כך חשובה. אני מבטיח לך, שאנחנו נעשה הכל כדי לבנות כאן הרבה, ולהביא לכאן המון יהודים. כדי להביא ריבונות לכאן. כדי שלא יצא מכאן שבעה באוקטובר לכל מקום".
