בקפלן מבינים היטב שאין להם את התמיכה של העם. הם חיים על אדי סקרי ערוץ 12 המהונדסים, שמעניקים לקואליציה הנוכחית רק 50 מנדטים. אצל הסוקר שלמה פילבר בערוץ התמונה שונה בתכלית – 64 מנדטים, וזה עוד לפני הניצחון הצבאי המוחלט שיגיע בחודשים הקרובים. ההיסטוריה מלמדת שפילבר צודק הרבה יותר מערוצי השמאל. ולאור הנדסת התודעה האינסופית שנחשפת שוב ושוב, איש כבר לא יתפלא אם גם הסקרים שלהם הם חלק מאותה הנדסה.
את חרפת טבח השבעה באוקטובר, הקריאות להפסקת התנדבות, הדיבורים על הקלטות וחומרים נפיצים מאוד שבהם היו מעורבים קפלניסטים בסמוך לאותו יום, פרשת המרגל בשבעה באוקטובר שהעביר חומר לידי קפלניסטים, החקירות בקונגרס והסנקציות המתגבשות בממשל טראמפ – את כל אלה הם מנסים לחסום בכל דרך. האמצעי: שימוש במשאביהם האינסופיים כדי לסתום פיות למי שחושף את מעלליהם ומזימותיהם.

הם עושים זאת כי הם מניחים שהמערכת המשפטית נתונה למרותם, ואסירת תודה על המאבק לשימור כוחה. ואם יש שופט שלא הולך בתלם המושחת הזה, כמו נשיא בתי המשפט השלום מרכז, השופט מנחם מזרחי, אז הם הולכים על הראש שלו מבלי למצמץ, בעוד שנשיא בית המשפט העליון (במינוי עצמי של היוריסטוקרטיה ותוך התנגדות נבחרי העם) יצחק עמית, לא מוציא מילה כדי להגן על אותו שופט. ככה נראה רקבון של מערכת במצב מתקדם.
גדי טאוב, ערוץ TOV, אני עצמי, ולפני ימים אחדים גם הקריקטוריסט אור רייכרט, שהעז להציג את יאיר גולן בכפיה – כולנו הפכנו ליעד. אצלם אין תפיסה של חופש ביטוי. הם בעד סתימת פיות, כי הם יודעים שהאמת שתצוף תחשוף את חלקם באסון של השבעה באוקטובר: מה קרה לפני השבעה באוקטובר, מה התרחש בשעות הראשונות של המלחמה, היכן היה חיל האוויר, ומה בדיוק קרה שם בחמ"ל בשעות הקריטיות. האמת הזו עלולה להוביל אותם אל מאחורי סורג ובריח אצל האמריקאים ואם הייתה בישראל מערכת משפטית תקינה – גם אצלנו. כי עבור האנשים האלה, אם הם לא ישלטו במדינה, הם ישרפו אותה.

האמת של השבעה באוקטובר היא קשה מאוד. קשה להכיל מה בדיוק קרה שם בשעות הראשונות. ולכן אנחנו רק בתחילתו של הגל העכור. הם ילחצו על הדוושה במאתיים קמ"ש כדי להשתיק, להסתיר ולברוח מאחריותם לשבעה באוקטובר. האסון והגורמים לו הם קשים מאוד להכלה.
וזה לא יעזור להם, כי העם לא יסכים לכך. ובסופו של יום, כמו שאמר השופט היהודי הראשון בבית המשפט העליון ברנדייס: אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר; ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר.
הקפלניסטים אינם ליברלים כלל ועיקר. נגד חופש הביטוי. הם בעד סתימת פיות, כי יש להם הרבה מאוד מה להסתיר על אחריותם לשבעה באוקטובר.
