accessibility-icon
share-icon
צילום: אריק מרמור, פלאש 90
צילום: אריק מרמור, פלאש 90

פעילי מחאה שפכו "דם" מחוץ לביתו של זמיר; רה"מ: "מעשה נפשע"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ד אלול ה'תשפה (28.08.25)

109

11

like

15

dislike

פעילי מחאה מחו מחוץ לביתו של הרמטכ"ל אייל זמיר ושפכו צבע אדום כדם בהפגנה נגד כיבוש עזה • ח"כ טיבי גיבה את המפגינים וכתב: "אמירה אמיצה ומעשה ביקורתי נכון" • ראש הממשלה נתניהו גינה את המעשה וקרא למצות את הדין עם האחראים


פעילי מחאה שפכו היום (חמישי) צבע אדום מחוץ לביתו של הרמטכ"ל אייל זמיר כמחאה על התוכנית לכיבוש עזה שצה"ל מקדם בימים אלו בהוראת הדרג המדיני. התמונות המחרידות שותפו על ידי ח"כ אחמד טיבי, וזכו לביקורת חריפה בין השאר מראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכתב: "אני מגנה את השחתת ביתו של הרמטכ"ל אייל זמיר על ידי פעילי מחאה קיצוניים. צה"ל בהובלת הרמטכ״ל פועל במוסריות ונחישות כדי להכריע את החמאס ולהשיב את כל חטופינו, ויש להוקיע כל ניסיון לפגוע בו ובמפקדיו. אני קורא לרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם מבצעי המעשה הנפשע".

בפוסט ברשת X ח"כ טיבי הביע תמיכה בפעילי המחאה וכתב: "אמירה אמיצה ומעשה ביקורתי נכון של עומדים ביחד, נגד ההרג המתמשך ופשעי המלחמה בעזה מול ביתו של הרמטכ"ל. ראשי האופוזיציה שגינו נושאים גם הם באחריות לזוועות בעזה".

שר הביטחון ישראל כ"ץ יצא להכנת זמיר: "אני מגנה בכל תוקף את המפגינים האלימים שהשחיתו את ביתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, שעושה לילות כימים להגנת מדינת ישראל. זוהי חציית קו אדום ואני מצפה שמערכת אכיפת החוק תמצה עם העבריינים את הדין ותעניש אותם במלוא החומרה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' גינה את המעשה וכתב: "הרמטכ"ל הוא קצין מקצועי ומסור לעם ישראל במשך שנים ארוכות. אני מגנה את עצם ההפגנה מול ביתו הפרטי של קצין בכיר, ובוודאי את הוולגריות ואת הקריאה לסירוב פקודה, ומחזק את הרמטכ"ל ובני משפחתו. הפגנות יש לקיים מול משרדינו, נבחרי הציבור הנושאים באחריות להצלחות ולכישלונות, מבלי לגרור את צה"ל ומפקדיו אל הזירה הפוליטית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News