accessibility-icon
share-icon
הכאוס בבית הספר באור עקיבא | קרדיט: חדשות 14

80 תלמידים נותרו ללא מסגרת חינוכית לקראת פתיחת השנה

אורנית פורן סויסה

אורנית פורן סויסה

ד אלול ה'תשפה (28.08.25)

8

1

like

1

dislike

פורסם בחדשות 14: חמישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, הורי בית הספר "שלהבות חב"ד" באור עקיבא מחו בלשכת ראש העיר לאחר שנודע להם שבית הספר לא ייפתח השנה, ו־80 תלמידים נותרו ללא מסגרת חינוכית


פורסם בחדשות 14: חמישה ימים לפתיחת שנת הלימודים, הורי בית הספר שלהובת חב"ד באור עקיבא פשטו הבוקר על לשכת ראש העיר שהתבצר בחדר, לאחר שהתברר להם שבית הספר לא יפתח את שעריו בשנת הלימודים הקרובה. לפני כשנה קיבלו ההורים מבנה ששימש מקלט והוסב לטובת כיתות א' וב'. ראש העיר, חמישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, הודיע בהחלטה שרירותית כי יחליט להקצות את סמל המוסד למסגרת חינוכית אחרת. 80 תלמידים נותרו ללא מסגרת חינוכית.

הכאוס בלשכת ראש העיר נמשך שעות. ההורים והילדים סירבו להתפנות מהלשכה בטענה שהובטח להם סמל מוסד שיסדיר את מעמדם ויקנה להם מבנה חלופי, אולם ההחלטה נובעת משיקולים פוליטיים. אחרי שעות, משטרה הוזעקה למקום. ראש העיר התרצה, פתח את הדלת וישב לשוחח עם ההורים ולהציע פתרונות.

בית ספר, אילוסטרציה |
maximize-image
images-count1+
בית ספר בישראל | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כעבור שעות, השיחה לא הובילה לפתרון. ההורים והילדים המשיכו להפגין מול בניין העירייה כשהם מעבירים מסר ברור – הולכים עד הסוף. רק בחודש יולי העלה ראש העיר פוסט שבו הביע את תמיכתו בבית הספר ואף נפגש עם שר החינוך, תוך שהוא מציין כי הוא מאמין בגישה החינוכית הייחודית של חב"ד שמחברת בין הורים חילונים לדתיים בעיר. שבועות לאחר מכן הוחלף המנעול של המקלט ובית הספר נסגר.

עיריית אור עקיבא בהנהגת ראש העיר ומחזיק תיק החינוך ייסדו בשנת הלימודים הקודמת את בית הספר "שלהבות חב"ד", תוך הבטחה של מנכ"ל הרשת לדאוג לסמל מוסד ולהסדרת הנושא בצינורות המקובלים בזמן קצר. לצערנו, חלו עיכובים בהסדרת הנושא והעירייה הונחתה על ידי משרד החינוך לסגור את המוסד.

בשבועות האחרונים פעלה העירייה בשיתוף הנהגת חב"ד מול משרד החינוך על מנת לאפשר את פתיחת בית הספר "שלהבות חב"ד" גם בשנת הלימודים הקרובה. פנינו למשרד החינוך ולכל הגורמים הרלוונטיים להסדרת הנושא ולמתן מענה לתלמידים ולהורים. אנו רואים חשיבות עליונה לאפשר חינוך איכותי לכלל התלמידים, כאשר יש לציין שאור עקיבא זכתה בפרס החינוך המחוזי ובעלת אחוז הזכאות לבגרות מהגבוהים בישראל.

זאת ועוד, במכתב רשמי שהוציאה הבוקר אגודת חסידי חב"ד הרשמית נכתב: "אנו מברכים את ראש העיר שבזכותו זכינו ועוד נזכה שנים רבות להעמיד תלמידים הרבה". מכתב זה מעיד על שיתוף פעולה הדוק והאמון שסורר בין העירייה לחב"ד בדרך לפתרון הנושא.

מתוך אחריות וממלכתיות, העירייה נמנעת מלהיכנס למאבק ההורים ולסיבותיו, והיא תמשיך ותפעל ככל יכולתה להביא להסדרת הנושא עוד לפני שבת, ובכך לאפשר לילדים להתחיל את שנת הלימודים בשמחה ובבטחה.

maximize-image
images-count1+
אור עקיבא | צנילום: משה שי, פלאש 90

תגובת משרד החינוך: "ההליך מתנהל בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ועל פי נוהלי המשרד והדין. בית הספר פעל ללא רישיון ונסגר כחוק, ולא הוגשה בקשה לפתיחתו מחדש. המשרד ימשיך לפעול עם הרשות המקומית כדי להבטיח מענה חינוכי מסודר לכל תלמיד".

תגובת דובר חב"ד, הרב שימי סגל: "לאור פניית עיריית אור עקיבא לקראת פתיחת שנת הלימודים הקודמת – תשפ"ה, רשת חינוך חב"ד התגייסה ונערכה לפתיחת מסגרת חינוכית לילדים בהתאם לבחירת הוריהם בשכונות החדשות של אור עקיבא.

עיריית אור עקיבא פעלה בהתאם לנוהל והגישה בזמן את הבקשה למשרד החינוך. לצערנו, למרות ההליך התקין שנעשה על ידי עיריית אור עקיבא, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים קיבלו ההורים והעירייה הודעה שמשרד החינוך לא מאשר את פתיחת בית הספר.

מהלך זה גרם להורים, בלית ברירה, להתארגן להפעלת המסגרת החינוכית במהלך שנת תשפ"ה באופן עצמאי. לקראת שנת הלימודים תשפ"ו, בתיאום ובהכוונת עיריית אור עקיבא, נעשה שוב הליך מסודר לרישום והיערכות לפתיחת בית ספר "שלהבות חב"ד" לשנה הקרובה.

לאור פניית עיריית אור עקיבא וההורים, רשת חב"ד הסכימה להתגייס ולספק את המענה החינוכי הייחודי והמקצועי של מוסדות הרשת לטובת התושבים, אך נכון להיום, למרבה הצער, עדיין לא התקבל סמל מוסד שיאפשר את הפתיחה התקנית והפעלת המסגרת החינוכית על ידי רשת חב"ד.

רשת חינוך חב"ד מקיימת שיח עם כל הגורמים המקצועיים ומוכנה להתגייס בכל עת על מנת לספק את המענה החינוכי ולעבוד בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ועיריית אור עקיבא, וזאת כדי לתת את החינוך הטוב לילדים – כפי שרשת חב"ד נותנת לעשרות אלפי תלמידים בבתי הספר ובגני הילדים בכל רחבי הארץ, בתיאום מלא עם משרד החינוך והרשויות המקומיות.

ככל הידוע לנו, עיריית אור עקיבא ניהלה הליך מסודר לקבלת סמל המוסד ופעלה נמרצות על מנת לפתוח את שנת הלימודים באופן חוקי ומסודר. אך לצערנו, כאמור, לא התקבל האישור המיוחל ממשרד החינוך שיאפשר לפתוח את בית הספר בצורה מיטבית.

חשוב לנו לחזק את ידי ההורים והילדים שפועלים בכל דרך על מנת להסדיר את המסגרת החינוכית שאותה הם מבקשים להעניק לילדיהם. רשת חינוך חב"ד מאמינה ודוגלת בשיח ערכי ומכובד שיוביל למציאת הפתרון במהרה – למען הילדים והוריהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News