פורסם בחדשות 14: ברוכים הבאים לשכונת זייתון בפאתי העיר עזה. עבורנו זהו ביקור ראשון כאן, אך עבור לוחמי צה"ל – ממש לא. לפני כשלושה שבועות, כאשר הגיע לכאן צוות הקרב החטיבתי של חטיבה 7, שכלל גם את גדוד צבר של גבעתי וכוחות הנדסה קרבית, מצאו מולם הלוחמים גדוד מתפקד של חמאס עם כ־400 מחבלים.
מילות המפתח הן השמדת תשתיות: כאשר צה"ל נקט בשיטת הפשיטות – כבש שטח אך לא השמיד את המנהרות והמבנים שבו – המחבלים חזרו מיד לאחר שהכוחות עזבו. גם אם חוסל הסד"כ המקורי של הגדוד, חמאס גייס פעילים חדשים – רבים מהם נערים – ואף שיקם חלק לא מבוטל מהמנהרות.

כמו בכל רצועת עזה, גם כאן קיימת "זייתון עילית" ו"זייתון תחתית". אחת המנהרות שנחשפו במקום, באורך של כקילומטר, אותרה והושמדה על ידי הכוחות ממש לאחרונה – אך איש אינו יודע בוודאות כמה מנהרות נוספות קיימות. לשם כך צה"ל לא מסתפק במודיעין, אלא "דוקר" את הקרקע במרווחים של מטרים ספורים בעזרת מקדחים ענקיים, כדי לאתר מנהרות.
אמנם חמאס עדיין לא הוכרע, אך גם התחושה של אזרחים רבים בעורף, כאילו צה"ל מדשדש ברצועה בחוסר עשייה, רחוקה מאוד מהמציאות. זה אולי הדבר שהכי חשוב ללוחמים להעביר.
בשבועות הקרובים, לאחר שיסיימו את העבודה בזייתון, ייכנסו הלוחמים לעומק העיר עזה, שם צפויה להם לחימה קשה עוד יותר, במרחב עירוני שנותר יחסית שלם ומאופיין בבניינים גבוהים ובאתגרים חדשים. ככל שזה תלוי בהם, הניצחון במלחמה איננו שאלה של אם, אלא רק של מתי תינתן הפקודה להשמיד את האויב.
