מיכה קובי, בכיר לשעבר בשב"כ, הסביר היום (חמישי) בריאיון לרונה לוי בתוכנית "האולפן הפתוח" מה לדעתו יוביל לשחרור החטופים: "חייבים להגיע למקומות שבהם מצויים חטופים, או שאנחנו יודעים ששם יש חטופים, ולהכין שם מצור על כל מקום כזה, מנהרה או בית או אזור ששם יש חטוף, ולא לאפשר לנאצים האלה לצאת לשאוף אוויר".
"החמאס, כפי שאני מכיר אותו, אינו מעוניין בכלל להחזיר כרגע חטופים", הדגיש קובי, "החמאס רוצה לשרוד, הוא עושה הכול. על ידי הפעלת קמפיינים למיניהם, גם ברצועת עזה וגם בעולם, כדי שלא להחזיר חטופים, הרעבה ועוד כל מיני דברים אחרים, יריות והריגות בח'אן יונס ובכל מיני מקומות. ועל כל פיפס שקורה ברצועה הוא משתלט, מכין קמפיין ודוחה את החזרת החטופים".

קובי הוסיף כי לדעתו, ארגון הטרור לא יסכים לעסקה מלאה בבת אחת: "הם יקבלו את המונח של עסקה חלקית, שהיא חלק מהעסקה המלאה. כלומר, להעביר את החלק השני בתקופה יותר מאוחרת – לא באותה תקופה שבה יוחזרו עשרה או שנים עשר, או כמה שלא יוחלט עליהם. הם תמיד ישאירו אצלם חטופים שיהוו בשבילם למעשה מעין ערבון, כדי לנסות לשרוד".
