האלוף במיל' וראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, גיורא איילנד, התראיין היום (חמישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" עם המגישה טל מאיר, בנושא כיבוש הרצועה, "תוכנית האלופים" של גיורא והאתגרים שבדרך.
המגישה טל מאיר פתחה בשאלה "עד כמה המבצע שאליו נערכים בעזה הוא למעשה יישום של תוכנית האלופים"? איילנד הגיב: "לצערי הוא לא, וההזדמנות הגדולה לעשות את הדבר הנכון הייתה לפני למעלה משנה וחצי, באותו זמן היו בכל צפון רצועת עזה 300,000 איש, היום רק בעיר עזה יש בערך מיליון אנשים".

"אז ישראל שלטה לחלוטין בציר נצרים, זה אותו ציר שמחלק את הרצועה לשני חלקים, כאשר כל השליש הצפוני של הרצועה, כולל העיר עזה, היה מכותר על ידי כוחות צה"ל", אמר איילנד על השליטה של צה"ל בצירים האסטרטגיים ברצועה והוסיף: "היה בזמנו מומנטום שאפשר לנו לעשות דבר מאוד פשוט, באמת להורות ל-300,000 איש, האנשים האלה, לעזוב דרך מעברים בטוחים, וישראל הייתה שולטת בטריטוריה שהיא שליש משטח הרצועה".
איילנד הוסיף : "אחת הטעויות של מבצע "מרכבות גדעון" וגם של דברים שנעשו לפני ואחרי זה, שאנחנו כובשים שטח אבל ממשיכים להימצא בקרבת אוכלוסייה עוינת. וכשיש אוכלוסייה עוינת יש גם מחבלים, וכשיש מחבלים יש גם פיגועים. לכן הדרך היחידה ליצור לא רק ביטחון לכוחותינו אלא לחץ אמיתי על החמאס זה שניקח טריטוריה ושלא יהיו בה אנשים".

בנוסף התייחס לשאלת המגישה: "האם תוכנית כיבוש עזה תביא לניצחון חמאס"? וענה: "אנחנו מחפשים איזשהו ניצחון שהוא לא קיים בסוג המלחמות של היום. מנהיגות חמאס, גם של סינוואר וגם הנוכחית, אומרת כי ראשי החמאס מוכנים להקריב חיים של 2 מיליון עזתים על מנת למוטט את מדינת ישראל. זה שאנחנו נהרוג עוד אנשים ונהרוס עוד בניינים, לא משנה דבר, רק אנחנו משלמים את המחיר בזירה הבין-לאומית".
"ולא פחות חמור, העולם אומר לנו כבר עכשיו, במידה מסוימת, בצדק, כבשתם שטח, ואתם נמצאים במקום שנמצאת בו אוכלוסייה האזרחית, אתם אחראים עליהם" ולטענתו, "ישראל נכנסת פה לתוך מלכודת מאוד מיותרת. לכן, בנסיבות שאליהן הגענו, ולא משנה למה וכמה שגיאות נעשו בדרך, הדבר היחידי שישראל יכולה, מה שנקרא, לצאת בסדר מהאירוע הוא לסיים את המלחמה בהסכם".

מאיר העלתה שאלה על התקרית של תקיפת צה"ל בבית החולים בח'אן יונס, האם לדעתו זאת טעות שראש הממשלה ודובר צה"ל היו צריכים להתנצל על כך? איילנד השיב: "כן, זאת טעות, ראשית, האמצעי תצפית האלה, המצלמות המאוד משוכללות, זה בעצם האמצעי העיקרי שמפעיל חוליות חמאס כנגדנו, וראינו את זה באזור חאן יונס כמה פעמים, כולל בניסיון לכבוש מוצב של צה"ל וכו'".
על המעורבות של "אזרחים בלתי מעורבים" לכאורה אמר איילנד: "המצלמות מופעלות על ידי אזרחים לכאורה, גם נשים, אגב, במקומות מאוד גבוהים, ומרגע שמזהים כוח של צה"ל, אז הם מודיעים לכוחות חמאס שנמצאים במנהרות – 'תצאו החוצה'", והוסיף: "האמצעי הזה מופעל על ידי מחבלים, זה לא רק אמצעי תצפית. בעובדה, נהרגו שם שישה אנשי חמאס לפחות".

לאחר מכן גיורא התייחס לגופי תקשורת אשר מביאים דברים שאינם מבוססים ומטעים את הציבור והעולם. כך הוא הסביר את עמדתו: "ערוצים מהדהדים הרבה פעמים אמירות שקריות ולא מדויקות. למשל, אתמול שודר בערוץ 12 כתבה שבה עיתונאי פלשתיני היה על מטוס שהצניח אספקה בעזה, והוא צילם לכאורה כמה הרס יש בעזה, אבל הוא אומר באזור בית לאייה 'תראו איזה הרס, אך אזור זה היה בעיקר אזור חקלאי, וזה שאין שם בתים גם לא היו שם בתים לפני כן'".
עוד הוסיף האלוף במיל': "הוא מצלם הרס והוא אומר זה העיר עזה, ובכלל זה לא העיר עזה, זה בכלל איזשהו אזור ברפיח שהוא באמת הרוס. ולכן אנחנו לעיתים נופלים למלכודת שמהדהדים אמירות לא רק של גורמים זרים, אלא אפילו של גורמים ערבים או פלסטינאים שמספרים סיפור".
