לרמטכ"ל, רב אלוף אייל זמיר, לא נשארו הרבה ברירות – צה"ל לא צריך עוד החלטת קבינט כדי לצאת לפעולה, וזו כבר החלה: יש גיוס מילואים ותוכניות המפורטות, ולא פחות חשוב מזה – לוח זמנים מקוצר.
במילים אחרות, הדרג המדיני העמיד את הרמטכ"ל זמיר עובדה – הוא צריך לבצע את ההחלטות שהתקבלו, והתדרוכים שנעשים בימים האחרונים לא ישנו את העובדה הזו.
בתחילת השבוע, הגיעו ההדלפות מהקבינט על עימותים בין זמיר לדרג המדיני. הרמטכ"ל לא רק שלא הכחיש, אלא העצים אותם. מכאן נדמה שלזמיר יש שיקולים אחרים, אך בניגוד לרצונו הוא נאלץ להתמודד עם קבינט אחר מזה שציפה לו, כשמי שמוביל אותו הם לא הרצי הלוי, יואב גלנט, גדי איזנקוט ובני גנץ.

כזכור, אז הרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי הצליח למסמס פעולה ברפיח במשך תקופה ארוכה באמצעות אותם ה"שקרים" בהם צה"ל מנסה להשתמש גם היום, שרובם מבוססים על "חוסר מוכנות" של הצבא. במקרה הזה, הקבינט הוא אחר, וזמיר כבר מבין את מגבלות הכוח.
זמיר הוא אחד השחקנים הצבאיים הבקיאים ביותר בתקשורת הישראלית, קל לראות את זה דרך ה"כוורת" בה הקיף את עצמו: הוא חי ונושם תקשורת, במקום לחיות ולנשום את הצבא. כנראה השנים בתור מנכ"ל משרד הביטחון הפכו אותו לאיש שהתקשורת מלווה אותו.
