ד"ר מרדכי קידר התייחס היום (חמישי) ב"ישראל הבוקר" לבקשת הרמטכ"ל אייל זמיר לדחיית התחקירים עד תום המלחמה בעזה, וטען כי "יש פה רמז לפרשת המרגל, אשר לדעתי משתלבת עם דברים אחרים שקרו באותו בוקר. כמו למה צוות טקילה הגיע לדרום שעות לפני זה? ולהערכתי יש שם משהו רחב הרבה יותר ממה שחושבים".
עורכת דין רחל ברגר-שכטר הוסיפה על דבריו כי ייתכן שהרמטכ"ל לא מעוניין בזעזוע הספינה וכל מערך צה"ל לפני כיבוש העיר עזה, והדגישה: "מדובר בדברים חמורים שהתגלו שם".

האב השכול איציק בונצל טען כי משפחות רבות לא קיבלו עד כה תחקירים אמינים על הקרבות שבהם נפלו יקיריהן. לדבריו, המידע שהועבר להן היה "מזוהם ומבולבל", ולכן החליטו בני המשפחות להקליט עדויות חיילים ולתעד באופן עצמאי כל פרט אפשרי. "ברור לנו שהדברים זוהמו", אמר, "אנחנו לא סומכים על מה שמספרים לנו".
בונצל סיכם בדרישה חד-משמעית: לפתוח את התחקירים כבר כעת ולא להמתין לסיום הלחימה. "אם יש אנשים שידיהם מגואלות בדם בנינו והם עדיין משרתים בצה"ל – הם חייבים לסיים את תפקידם ולעמוד לדין. אסור לחכות".
