פורסם בחדשות 14: פלשתינים ששיתפו פעולה עם ישראל ומנעו פיגועים מספרים על מסע עינויים שעברו במתקני הכליאה של הרשות. אחד מהם תיאר: "יש לך שק על הראש, הידיים קשורות למטה, לפני שמדברים איתך – קודם כל מכות, על הראש, על הפנים. כל חמש דקות אתה מתפלל לאלוהים שייקח אותך".
לדבריהם, עצם שיתוף הפעולה עם ישראל הפך אותם ל"בוגדים" בעיני שלטון אבו מאזן. חלקם הושפלו, הוכו ונכלאו בתנאים בלתי אנושיים – ואחרים לא שרדו את החקירות.
סיכלו פיגועים – ונרדפו
אחד המשת"פים לשעבר סיפר כי הצליח למנוע פיגוע גדול ולשמור על חיי ילדים רבים: "הרגשתי שאני יכול לישון בשקט. ילדים נשארו בחיים בזכות המידע שמסרתי." אך בעוד פעולתו הצילה חיי אזרחים – הרשות הפלשתינית רדפה אותו ואת בני משפחתו.

עדויות נוספות מצביעות על מעצרים אלימים: "נכנסו לבית, קושרים אותי, גוררים לאוטו, חונקים ומכים אותי כל הדרך", תיאר אחד מהם.
עורך דין ברק קדם המייצג את כלל משתפי הפעולה הנרדפים סיפר כי קיבל סרטונים של לקוחותיו מובלים לבית משפט פלשתיני באשמת "בגידה בעם". בחלק מהמקרים נגזר עליהם עונש מוות והם הוצאו להורג בפומבי. אחד העדים טען: "הרשות יותר גרועה מחמאס. כל מה שעשתה זה להרוג ילדים, נשים ואנשים חפים מפשע".
52 ממשתפי הפעולה לשעבר שנמלטו לישראל הצליחו, בסיוע משפטי של עורך הדין ברק קדם ממשרד ברק קדם צור לזכות בפיצוי של 110 מיליון שקלים – כספים שנוכו מהעברות שהיו מיועדות לרשות הפלשתינית. "הם עזרו לנו, עכשיו אנחנו עוזרים להם", אמר עורך דינם. לדבריו, פסיקת בית המשפט עשויה להרתיע את הרשות מהמשך פגיעה במשתפי פעולה.

למרות הפיצויים, רבים מהניצולים טוענים כי אין שינוי במציאות הקשה. "אני לא מאמין שהמצב ישתנה. הרשות לא תפסיק לרדוף את מי שמונעים טרור".
העדויות הללו מציירות תמונה עגומה: במקום להילחם בטרור, הרשות הפלשתינית פוגעת דווקא במי שמסכנים את חייהם כדי להציל חיי אזרחים.
