accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא

תושב עזה לחדשות 14: "חמאס רוצה דבר אחד - להישאר בשלטון"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

ג אלול ה'תשפה (27.08.25)

63

8

like

3

dislike

סמי עובייד, תושב העיר עזה, תיאר בראיון לחדשות 14 את המציאות ברצועה - מחסור חמור במזון ובתרופות, קריאות תושבים נגד חמאס והפחד מהמשך שלטונו • "אנחנו לא רוצים את חמאס, כולנו בסבל אדיר", אמר, תוך חילוקי דעות עם המגישה מגי טביבי על נתוני הסיוע והחטופים


במהלך ריאיון הערב (רביעי) למהדורה המוקדמת עם מגי טביבי, תיאר סמי עובייד, תושב העיר עזה, את המציאות הקשה ברצועה – תוך שהוא מפנה ביקורת חריפה כלפי ארגון הטרור הרצחני חמאס.

לדבריו, "אנחנו כמעט שנתיים בתוך המלחמה, ואין בתי חולים, אין מעבדות, אין תרופות. לפני המלחמה עזה קיבלה בין 700 ל-1,000 משאיות ביום, וכעת מדובר רק ב-100-150 – וזה לא מספיק".

השתלטות על משאיות סיוע |
maximize-image
images-count1+
צילום: עלי קריקה, פלאש 90

טביבי הדגישה כי על פי נתוני ישראל, מדי יום נכנסות לרצועה כ-120 משאיות סיוע, בנוסף להצנחות אוויריות בהיקף של מאות טונות, "הרבה יותר ממה שהיה לפני המלחמה". היא הצביעה על כך שהסיוע נתפס על ידי חמאס כקלף שליטה.

עובייד, מנגד, תיאר את תחושת התושבים: "אני מבקר בבתי חולים ורואה איך העם סובל. בעזה אנשים אומרים לחמאס – תלכו, הבאתם לנו נכבה. חמאס רוצה רק דבר אחד – להישאר בשלטון גם אם ימותו שלושה מיליון. אנחנו לא רוצים לחיות תחת חמאס".

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בפעילות במחנה הפליטים שאטי בשטח הרצועה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במהלך הריאיון עלתה מחלוקת סביב סוגיית החטופים. טביבי ציינה כי חמאס מחזיק בהם כקלף מיקוח בתנאים קשים, בעוד עובייד אמר כי "חמאס הסכימה להחזיר אסירים אך ישראל היא שמסרבת".

לסיום אמר: "אנחנו רוצים שיפתחו את המעברים ויתנו לנו ללכת. לא רוצים את חמאס ולא את המציאות הזו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News