פורסם בחדשות 14: לאחר מערכה לא פשוטה בצפון הארץ ורבים שעזבו את בתיהם, החיים בגליל חוזרים וּבגדול. הפרויקט להגדלת האוכלוסייה היהודית בגליל ובמיוחד ביישובים הכפריים השוממים מצעירים – יוצא לדרך מהמושב זרעית שבגליל המערבי.
במהלך השבוע האחרון, התלווינו למשפחות שעזבו הכל במרכז הארץ ויצאו לדרך חדשה במושב הגובל עם לבנון. כ-10 משפחות כבר השתקעו במקום וצפויות להגיע למושב לפחות עוד 8 משפחות.


האירוע החגיגי והמכונן נפתח בחידוש גן ילדים שהיה נטוש כ-21 שנה כי לא היו צעירים שימלאו אותו.
המטרה של הממשלה הינה להגדיל את האוכלוסייה היהודית בגליל ב-100 אלף תושבים תוך 10 שנים. איך זה יבוצע? בשנה הקרובה צפויים להצטרף כ-18 משפחות ל-24 יישובים וקיבוצים, הקמת מסגרות חינוך ומקומות תעסוקה.
בפרויקט לא מעט משרדי ממשלה פעלו תוך הזרמת תקציבים – לפתח גליל חדש בישראל.
מה שנותר לקוות שהמשפחות הצעירות המגיעות ליישובים – יקבלו את המעטפת במעשים ולא רק במילים – ואנחנו נאחל בהצלחה רבה לשיקום ומינוף הגליל.
