דובר צה"ל בשפה העברית, אביחי אדרעי, פרסם היום (רביעי) הודעת פינוי לתושבי עזה, ובמיוחד לאלו המתגוררים בעיר עזה ובצפון הרצועה, לקראת פעילות של כוחות צה"ל באזור.
בהודעתו דחה אדרעי את השמועות לפיהן אין לעזתים מקום להתפנות אליו בדרום הרצועה: "ברצוני לאשר כי ישנם אזורים ריקים עצומים בדרום רצועת עזה, כפי שקורה במחנות המרכזיים ובמחנות המוואסי".
#عاجل ‼️بيان مهم إلى سكان قطاع غزة وتحديدًا في مدينة غزة وشمال القطاع بخصوص ما ينشر من إشاعات كاذبة بأنه لا يوجد مكان فارغ في جنوب القطاع لانتقال السكان
⭕️قبيل التحول إلى المرحلة التالية في الحرب أود أن أؤكد بأن هنالك مناطق شاسعة فارغة في جنوب القطاع كما هو الحال في مخيمات… pic.twitter.com/SfApZFZKYb— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) August 27, 2025
עוד הוסיף אדרעי: "פינוי העיר עזה הוא בלתי נמנע, ולכן כל משפחה שתעבור דרומה תקבל את הסיוע ההומניטרי השופע ביותר, עליו אנו עובדים כעת".
לדבריו, צה"ל החל בעבודות להכשרת השטח בדרום, בהקמת אוהלים, הקמת מתחמי חלוקת סיוע הומניטרי, הארכת קווי מים והכנת אזורים נוספים לקליטת המפונים.
