יוני בן מנחם מזרחן וחוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון תיאר אתמול (שלישי) בריאיון לטל מאיר את הסכנה הטמונה בהסכם עם מנהיג סוריה אבו מוחמד אל-ג'ולאני: "אנחנו עלולים לאבד את חופש הפעולה הביטחוני שיש לנו, ולהתחייב לאיזה נייר שאין לו שום ערך".
לדבריו, "ביכולתו של אל-ג'ולאני להביא עשרות אלפים מחבלים ג’יהאדיסטים של השבטים הבדואים שיתקפו את מחוז סווידא של הדרוזים, אז הוא גם יכול להביא אותם לגבול עם ישראל".

המזרחן הזכיר את עברו המפוקפק של המנהיג שעוטה על עצמו חליפה דיפלומטית, והדגיש: "מדובר פה במחבל ג’יהאדיסט. לי זה מזכיר את יאסר ערפאת, זוכרים שיאסר ערפאת הגיע לאו״ם ונאם כשאקדח על מותנו? בחודש הבא, אל-ג'ולאני ינאם בעצרת בכללית של האו"ם".
בן מנחם תיאר את הנאיביות של המערב: "אתה רואה שהעולם לא לומד לקח, ומזמינים טרוריסטים לנאום בפני כל האומות, בזמן שהאיש הזה טובח במיעוטים, עלווים, דרוזים, נוצרים, וכל מי שאיננו מוסלמי סוני".
