כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד חברי כנופיה גיאורגית, בחשד ששדדו קשישים בהיקף כולל של יותר ממיליון וחצי שקלים. על החוליה, שמנתה 5 חברים, בוצע בשבועות האחרונים מעקב סמוי בחשד לעבירות גניבה, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע נגד קורבנות קשישים בשנות ה– 70-90 לחייהם בכל רחבי הארץ.
שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחו לאתר ולרכז כ-100 תיקים הקשורים עפ"י החשד לאותה חולייה עם מאפייני פשיעה דומים, בהם הוגשו תלונות של קשישים בכל רחבי הארץ, לרבות אזור השפלה, גוש דן, אשדוד וחיפה ופיתחה כאמור פרשיה בשת"פ כלל הגופים המקצועיים, ובכלל זה קציני הביטחון של חברות האשראי, התחבורה הציבורית והבנקים.

גנבו מעל מיליון ש"ח: נחשפה כנופיה שעקצה קשישים באופן שיטתי

ככל שהתפתחה החקירה, תוך בחינת הראיות וממצאי התיעוד השונים, עלה חשד לשיטת פעולה פלילית זהה, לפיה חברי החוליה בשנות ה-30 לחייהם "מחצו" בגופם את הקורבן הקשיש באוטובוס בצורת "סנדויץ" המונע מהקשיש להתחמק ובאותו זמן חבר חוליה נוסף כייס מתיקו של הקורבן את הארנק והטלפון הנייד, ולאחריו בצעו משיכות כספים מחשבונם בשיטות שונות, בהיקף של יותר ממיליון וחצי שקלים.
הבוקר, בתום איסוף הראיות הנדרשות וגיבוש התשתית הראייתית, הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז מרכז כתב אשום חמור נגד 5 החשודים ובקשה למעצרם עד לתום ההליכים.
