accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

טראמפ: "מעוניין להיפגש עם קים ג'ונג און עוד השנה"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ב אלול ה'תשפה (26.08.25)

1

0

like

0

dislike

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול בפגישה עם נשיא דרום קוריאה לי ג'ה-מיונג בחדר הסגלגל, כי הוא מקווה להיפגש עוד השנה עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און • לדבריו, מערכת היחסים ביניהם "נהדרת" והוא מעריך כי היא תישאר יציבה


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול (שני) בפגישה עם נשיא דרום קוריאה לי ג'ה-מיונג בחדר הסגלגל, כי הוא מקווה להיפגש עוד השנה עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און. לדבריו, מערכת היחסים ביניהם "נהדרת" והוא מעריך כי היא תישאר יציבה.

טראמפ הזכיר את ביקורו בצפון קוריאה באזור המפורז בשנת 2019, וציין כי הרגיש בטוח בזכות יחסיו עם קים. "אני פשוט מסתדר איתו ממש טוב. יש לו מדינה עם פוטנציאל אדיר", אמר.

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמנהיג העליון של צפון קוריאה קים ג'ונג און בפסגה בסינגפור בשנת 2018 | צילום: רויטרס

נשיא דרום קוריאה עודד את טראמפ להמשיך במאמצי השלום בקוריאה ואף הציע, בחיוך, רעיון להקמת "מגדל טראמפ" בצפון קוריאה. מוקדם יותר באותו יום תקף טראמפ ברשתות החברתיות את סיאול בשל "מהפכה" שלטענתו מתרחשת במדינה, אך הפגישה עם לי התנהלה באווירה לבבית.

בהתייחסו לנוכחות הצבאית האמריקאית בדרום קוריאה, התחמק טראמפ מלהשיב אם בכוונתו להפחית את מספר הכוחות, אך ציין כי היה רוצה לבטל את חוזה השכירות על בסיס אוסן – בסיס משותף של צבא ארה"ב ודרום קוריאה – ולקבל בעלות אמריקאית על הקרקע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News