י', לוחם מצטיין מסיירת גולני, זכה הבוקר (שלישי) לחנינה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. בעקבת בקשתו המרגשת של מפקדו רעי בירן הי"ד, שבטרם מותו, המליץ למחוק לפקודו את הרישום הפלילי, ואף לחון אותו.
י' הפך ללוחם מוערך, הוא פעל במסירות ובנחישות ברצועת עזה, אך הרישום הפלילי שנשא בגין עבירה של נשיאת נשק בהיותו קטין המשיך ללוות אותו גם בעת שירותו הצבאי.
במכתב שכתב תיאר בירן: "מעבר ליכולותיו המקצועיות כלוחם, י' הוא בעל תכונות ערכיות יוצאות דופן, הוא מנהיג חברתי בתוך הצוות, עוזר לסובבים אותו, ותמיד נכון להושיט יד בעת הצורך".
"אחד בשביל השני"
תהל בירן, אמו של רעי, סיפרה בריאיון ל"סטורי לילה" כי לא ידעה כלל על קיומו של המכתב, והוסיפה: "רעי תמיד אמר, אנחנו לא מסתכלים על אחרים, אנחנו אחד בשביל השני. המצוינות שלנו תבוא מתוך האחדות. לראות את המכתב הזה, להבין שהוא ממש צוואה, זה היה מצמרר. הוא במותו ציווה חיים לחייל שלו".
מעבר למכתב החנינה, רעי המשיך להפיץ אור בעולם גם לאחר מותו. קרניות עיניו נתרמו לשני ילדים, והחזירו להם את מאור עיניהם: "במעשיו, גם בחייו וגם לאחר נפילתו, הוא העניק חיים לאחרים", סיפרה האם.

"מעגל של חסד"
אל השידור הצטרף גם יעקב, סבו של אחד הילדים שקיבל את קרניותיו של רעי. "הנכד שלי עבר שתי השתלות כושלות. ההשתלה מקרניותיו של רעי הצליחה. זו אצילות מצד ההורים ואצילות מצד התורם", תיאר בגרון חנוק.
יעקב קישר זאת גם לסיפור האישי שלו: "שניים מבניי אינם, ומתוך הכאב הקמנו את עמותת 'מתנת חיים'. לראות היום איך הקרניות של רעי מחזירות אור לנכד שלי – זה מעגל של חסד".
