שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס היום (שלישי) בחשבון ה-X שלו לדיווחים על ההסכם הנרקם עם סוריה, והבהיר כי "צה"ל יישאר בפסגת החרמון ובאזור הביטחון שנחוץ כדי להגן על יישובי הגולן והגליל מפני איומים הנשקפים מהעבר הסורי כלקח המרכזי מאירועי ה-7 באוקטובר. נוסיף להגן גם על הדרוזים בסוריה".
בתוך כך, המזרחן פרופ' זיסר הסביר בריאיון למגי טביבי כי "אל-ג'ולאני בסך הכול רוצה לחזור יחד איתנו להסכם שהיה לנו עם חאפז אל-אסד, מייסד שושלת אסד, הסכם שהחזיק מעמד כמעט 50 שנה ברמת הגולן. הסכם בעל אופי טכני וביטחוני. אז אנחנו לא צועדים קדימה, אלא אולי צועדים אחורה, אל ההסכם שהיה לנו עם אסד".

כזכור, מנהיג סוריה, אל-ג'ולאני, אישר מוקדם יותר השבוע כי דמשק מנהלת שיחות מתקדמות עם ישראל לחידוש ההסכם הביטחוני מ-1974 ולקביעת הסדרי ביטחון חדשים לאורך הגבול, בתיווך ארה"ב.
בשיחה עם נציגי התקשורת הערבית ציין אל-ג'ולאני כי המטרה היא לחדש את הפסקת האש וליצור מנגנונים שישמרו על ריבונותה של סוריה. הוא הדגיש כי השיחות מוגבלות לענייני ביטחון בלבד, ולא להסכם שלום רחב יותר.
