פורסם בחדשות 14: במשך שנים איראן בנתה חזית צפונית מול מדינת ישראל והגדירה את החזית הזו כתעודת הביטוח שלה לאפשרות של תקיפה על מתקני הגרעין.
מלחמת חרבות הברזל שהתחילה ברצועת עזה פתחה אפשרויות היסטוריות, ובעיצומה של המלחמה ישראל מצליחה להשמיד את הציר השיעי – המסדרון שעליו איראן בנתה את כל האסטרטגיה שלה להשמדת מדינת ישראל.


עוד לא חלפה שנה וכבר אפשר לסמן את שני ההישגים הדרמטיים של המלחמה: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות, חיסול הנהגת ארגון הטרור חיזבאללה – הפרוקסי העוצמתי ביותר של איראן במזרח התיכון – והכחדת משטרו של הדיקטטור בשאר אל-אסד, שברח מסוריה. ישראל מנצלת את החלון ומשמידה את הצבא הסורי, ובכך מוחקת את ציר ההברחות האיראני מסוריה ללבנון.
ישראל אוחזת היום בנקודות אסטרטגיות בלבנון ומחזיקה שטח נכבד באזור חיץ בסוריה. בשתי הזירות יש לישראל חופש פעולה מוחלט להיכנס, לצאת, להשמיד, לתקוף ואם צריך גם לבצע מעצרים.

אחרי ההישג הצבאי מגיע החלק המדיני: ישראל וסוריה מנהלות מגעים רשמיים על הסכם ביטחוני. מנהיג סוריה, אל-ג'ולאני, סיפר על כך אמש לתקשורת הערבית.
והיום פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה ולפיה ישראל מוכנה לעזור ופותחת דלת למדינת לבנון, שהולכת לכתוב את גורלה מחדש, להתנתק מחיזבאללה, לפרק את נשקו ובהמשך אולי גם לגרש אותו מאדמתה. זו הכרזה דרמטית והיא השלב הבא בעיצוב הגבולות שלנו בצפון – הן בחזית הלבנונית, עם השלכה משמעותית על החזית הסורית.
נתניהו נסע לארצות הברית עם חזון הנורמליזציה בין ישראל לבין סוריה ולבנון, והחזון הזה בדרך להתממש כנראה.
למלחמה יש הישגים רבים, וכמה מהם יתבררו רק בשנים הקרובות. מה שקורה בחזית הצפונית הוא לא פחות מדרמה והיסטוריה שנכתבת כתוצאה מהישגי המלחמה בעזה.
