לאחר פרסום תיעוד החטיפה של החייל החטוף נמרוד כהן, אחיו של נמרוד, יותם כהן התראיין הערב (שני) בחדשות 14 לכתבנו שריה הרוש על התחושות הקשות לאחר 687 של נמרוד בשבי מחבלי חמאס המתועבים.
יותם אמר כי הצפייה בסרטון החטיפה החזירה את המשפחה ישר ל-7 באוקטובר, לאותו סרטון ראשוני של החטיפה שחמאס פרסם כבר באותו בוקר, בשעה 12:00. "זה החזיר אותנו לתחושת הכאב, הטראומה והפחד. בסרטון הזה רואים את נמרוד מקרוב, את הפחד בעיניים שלו, את החרדה, אחרי שהוא ראה את חבריו לטנק – עוז דניאל, שקד דהן וסרן עומר נאוטרה – נרצחים מולו. הוא הבין שהוא נמצא בידי ארגון טרור ונחטף למדינת אויב. כשאני, כאח גדול, רואה את אחי הקטן במצב כזה, זה משתק. זה שיתק אותנו בהתחלה", אמר
אחיו של נמרוד סיפר כי ישנם סרטונים נוספים, מתוך השבי של נמרוד במנהרות שלא פורסמו הערב, אך הם רק מתקופת נובמבר 2023, עוד מלפני העסקה הראשונה לשחרור החטופים: "אנחנו לא יודעים מה מצבו של נמרוד כרגע מהסרטונים האלה. אנחנו מסתמכים על דיווחים ועל תמונת המודיעין שמוצגת לנו. כשאנחנו רואים את הסרטונים של חטופים כמו רום ואביתר, אנחנו חוששים ומבינים שנמרוד נמצא באותו מצב. אבל בניגוד להם, נמרוד הוא חייל קרבי. הוא נחטף מהטנק עם הסרבל, השכפ"ץ והנשק, ולכן הוא נחקר ועבר עינויים. בגלל שהוא חייל, אנחנו יודעים שהמצב שלו קשה מאוד".

משפחתו של נמרוד כהן פרסמה תיעוד מחטיפתו | קשה לצפייה

"התמונה של הטנק הבוער, שראיתי בבוקר ה-7 באוקטובר לפני שגם אני התגייסתי והלכתי להילחם, הפכה לסמל המחדל. טנק מרכבה סימן 4, שנחשב לטנק הכי מתקדם בעולם, היה הראשון (שהמחבלים) הצליחו להשתלט עליו באותו בוקר", המשיך, "זו בושה ישראלית. אחי הקטן הוצב שם עם טנק תקול, טנק שלא היה מסוגל לנסוע. לא הייתה שם בעיה בצוות, לא הייתה בעיה בתפקוד שלהם – הטנק פשוט לא עבד. בגלל זה המחבלים הצליחו לתפוס אותם, לרצוח את הצוות ולחטוף את נמרוד".
יותם תיאר את תחושת חוסר האונים בעקבות המראות הקשים והוסיף כי "כשאני רואה את חוסר האונים שלו, את הפחד ואת הכאב בסרטון, ויודע שמאותו רגע החיים שלו רק נהיו קשים יותר – כי הוא כבר כמעט שנתיים בשבי חמאס – זה קורע אותי. אני יודע שכל ישראלי, כל חייל צה"ל שרואה חייל במצב כזה, לא יכול להישאר אדיש".
