לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (שני) שוב כי "נשארו פחות מ־20 חטופים חיים בעזה", בישראל חוזרים ומבהירים: "לפי המידע שבידנו 20 מן החטופים חיים".
כאמור, ההבהרה של ישראל מגיעה לאחר הדברים שנשא טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, לפיהם: "אני זה ששחררתי את החטופים. אמרתי כבר מזמן שחמאס לא ישחררו את ה-10 או 20 האחרונים. נשארו כנראה קצת פחות מ-20 כי אחד או שניים כנראה מתים".

כבר ביום שישי האחרון הנשיא אמר כי נשארו 20 חטופים חיים, אך ייתכן שלא כולם עוד בין החיים. דבריו עוררו סערה בקרב משפחות החטופים: "עבורנו, כל אחד ואחת מהם הוא עולם ומלואו. אם השר רון דרמר יודע משהו אחר – ראוי היה שיעדכן ראשית את המשפחות".

טראמפ: "נשארו פחות מ-20 חטופים חיים, 1 או 2 מתו"
לאחר דבריו של הנשיא האמריקני, מתאם השבויים והנעדרים תא"ל גל הירש פנה אל משפחות החטופים וכתב להם כי על פי המידע שבידי ישראל אין שינוי במידע שקיבלו מהממשלה בישראל ולפיו 20 מן החטופים בחיים, שניים עם חשש כבד לחייהם, 28 אינם בין החיים והוגדרו כחטופים-חללים.
