פורסם בחדשות 14: הורי תלמידי בית הספר האנתרופוסופי בפרדס חנה-כרכור הודיעו כי לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים הקרובה, במחאה על התנהלות ההנהלה. לטענתם, מנהל בית הספר פועל באופן שפוגע במוסד ובילדים עצמם, וכי המצב נמשך זמן רב מבלי שנמצא פתרון.
"הילדים הם שמשלמים את המחיר"
לדברי ההורים, בית הספר האנתרופוסופי נמצא תחת חסותו של מוסד חינוכי אחר במועצה המקומית, ולכן הוא נשען על אותם משאבים, תקציבים ותקנים – אך ללא התאמה לצרכים ולתפיסה הייחודית של חינוך אנתרופוסופי. "הפער הזה יוצר מצב שהילדים הם אלה שנפגעים בפועל", טוענים ההורים.
גינת הירק נהרסה: "סמל לפגיעה בחינוך"
ההורים מתארים דוגמאות קונקרטיות לפגיעה, בהן מקרה שהתרחש לאחרונה: התלמידים הגיעו בבוקר לגינת הירק – חלק בלתי נפרד מהגישה החינוכית המדגישה חיבור לטבע ולעשייה חקלאית – וגילו אותה יבשה והרוסה לחלוטין. "זה לא מקרה חד-פעמי", אומרים ההורים. "מדובר בדפוס שחוזר על עצמו, ומבטא חוסר כבוד ותמיכה בדרך החינוכית שאנו בחרנו".
בשנים האחרונות הפך בית הספר האנתרופוסופי למוקד משיכה למשפחות מכל רחבי הארץ, המעוניינות להעניק לילדיהן חינוך חלופי בגישה אחרת. ההורים מספרים כי מספר התלמידים נמצא במגמת צמיחה מתמדת, אולם במקביל, "ההתנכלויות מצד ההנהלה רק מתגברות, והן מונעות את ההתפתחות של בית הספר".
לדברי ההורים, אם לא יחול שינוי יסודי בהתנהלות ובחלוקת המשאבים, לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. "אנחנו לא נאפשר שהילדים שלנו ימשיכו להיפגע", הדגישו.
ממשרד החינוך נמסר: השבוע תתקיים ישיבה בראשות מנהלת החינוך הממלכתי-דתי במחוז חיפה, יחד עם נציגי הרשות המקומית, הפיקוח ונציגות ההורים. באשר לבקשה לפיצול סמל המוסד – הליך זה מחייב ועדה ייעודית שלא ניתן לכנסה בשלב זה של השנה. מחוז חיפה ימשיך ללוות את בית הספר באופן צמוד גם בשנת הלימודים תשפ"ו, כדי להבטיח מענה מיטבי לכלל תלמידיו.
