accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ביה"ח נאצר תמים? העדות של בכיר בקרן הסיוע לעזה מספרת אחרת

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

19

27

like

0

dislike

כוחותינו ביצעו תקיפה מדויקת במתחם בית החולים "נאצר" בח'אן יונס, שלדברי גורמים ביטחוניים שימש כ"מפקדת טרור" • דובר בקרן הסיוע ההומניטרית האמריקאית העיד בעבר כי רופאים בבית החולים סירבו לקבל עובדים של הקרן שנפצעו במארב של החמאס: "השאירו אותם למות מחוץ לכניסה"


כוחותינו ביצעו תקיפה מדויקת במתחם בית החולים "נאצר" בח'אן יונס, שלדברי גורמים ביטחוניים שימש כ"מפקדת טרור". כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן פרסם כי על פי גורמים ביטחוניים, המטרה שהותקפה הייתה מפקדה מבצעית של ארגוני הטרור, ולא המוסד הרפואי עצמו. לדבריו "מה שהיה בעבר בית החולים נאצר, הפך למפקדת טרור ששוהים בה מחבלים, וכוחותינו מחסלים אותם בהצלחה".

עדות שפורסמה לאחרונה מדגימה את השליטה של ארגוני טרור בבית החולים. דובר בקרן הסיוע האמריקנית GHF הלוחם לשעבר צאפין ד.פיי אמר בריאיון שקיים לאחרונה כי רופאים מארגון "רופאים ללא גבולות" (Doctors Without Borders) שפעלו בבית החולים שבשליטת ארגוני טרור סירבו לטפל ב-20 פעילים בקרן, שנפצעו באורחים שונים כתוצאה ממארב של חמאס. 12 עובדים נרצחו במתקפה, חלקם כאמור כיוון שלא טופלו בזמן.

דובר קרן הסיוע מאשים: ארגון רופאים ללא גבולות סירב לטפל בנו

דובר קרן הסיוע מאשים: ארגון רופאים ללא גבולות סירב לטפל בנו

14
17.08.25|דין ברנדשטטר
כוחותינו פעלו בבית החולים נאצר – שהפך למפקדת טרור

כוחותינו פעלו בבית החולים נאצר – שהפך למפקדת טרור

28
25.08.25|הלל ביטון רוזן

"9 מהעובדים נרצחו, ו-20 ניצולים הובלו לבית החולים נאצר – שם עובדים רופאים מארגון "רופאים ללא גבולות", האשים הדובר, "העובדים שלנו סורבו לקבלת טיפול, לא אישרו להם להיכנס, השאירו אותם למות מחוץ לכניסה".

maximize-image
"השאירו את העובדים למות". עובד בקרן הסיוע מספק אוכל | צילום: GHF

לפי דיווחים זרים, בתקיפה נהרגו עיתונאים, מה שעורר שוב פעם זעקה בעולם, וזאת למרות שכבר הוכח מספר פעמים שהעיתונאים הם לא פעם מחבלים בכסות, כפי שקרה בחיסול "עיתונאי" אל-ג'זירה אנאס א-שריף. דובר צה"ל מסר בהתייחסות לפעילות צה"ל במרחב בית החולים כי "הרמטכ"ל הנחה על קיום תחקיר ראשוני בהקדם. צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים ובשום אופן לא מכוון תקיפות לעבר עיתונאים ככאלה, ופועל ככל הניתן לצמצום הפגיעה בהם תוך שמירה על ביטחון כוחותינו"

לדברי כתבנו הצבאי "לצד פעילי הטרור, חוסלו גם מחבלים המחופשים לעיתונאים. על פי תפיסת הביטחון כרגע, כל מקום שבו פועלים מחבלים, בין אם היה בעבר בית ספר או בית חולים, הופך למטרה לגיטימית. כעת, כל עזה הינה שטח קרב אחד גדול. אם יש שם מחבלים, המקום הזה מופקע, ובהתאם לכל הדינים אנחנו רשאים לתקוף. כך גם עשינו הבוקר בתקיפה מוצלחת ומדויקת".

סגן השר במשרד רה"מ אלמוג כהן גיבה את הלוחמים: "אני מגבה ללא סייג את הלוחמים שחשו מאויימים וירו לעבר מפקדת הטרור בחאןיונס. לכל אותם גיבורי הפלורסנטים שתמיד צצים כמו פטריות אחרי הגשם, ודואגים להוציא דיבת חיילינו בעולם. המוסריים בלירה שזועקים לסיים את המלחמה ולהיערך בקו הגנה שלעולם ייפרץ, עדיף שתמלאו את פיכם מים. כבר הבאתם עלינו אסון אחד יותר מידי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News