accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

שר התחבורה פרסם סרטון - ונקנס על נהיגה מסוכנת | תיעוד

דסק C14

דסק C14

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

7

4

like

1

dislike

סרטון של שר התחבורה הטורקי עם מוזיקה עממית וקטעים מנאומו של הנשיא ארדואן, הפך לוויראלי מסיבה אחת - נסיעה במהירות מטורפת של 225 קמ”ש • העבירה גררה קנס של כ-280 דולר, וביקורת ציבורית חריפה שגרמה לו לפרסם התנצלות ברשתות


שר התחבורה של טורקיה, עבד אלקאדר אורלואולו, מצא את עצמו במרכז פרשה מביכה במיוחד אחרי שפרסם סרטון תדמית אישי ברשתות ובו הוא מצולם כשהוא טס על הכביש במהירות 225 קמ"ש, כך פורסם ב"רויטרס" ב-25 באוגוסט.

הקטע, שצולם בכביש המהיר אנקרה-ניגדה, לווה במוזיקה עממית וקטעים מנאומו של הנשיא טאיפ ארדואן, שבו הוא מתפאר בתשתיות התחבורה במדינה. אלא שבמקום לעורר גאווה, הסרטון עורר בעיקר סערה וגל של בדיחות ברשתות החברתיות, כשרבים הגיבו בציניות אם המהירות היא חלק מה"חזון התחבורתי החדש".

משטרת התנועה לא נשארה אדישה, וקנסה את השר ב-280 דולר בגין נהיגה במהירות כפולה מהמותר שכן המהירות המקסימלית בכבישים מהירים בטורקיה היא 140 קמ"ש. לאחר הביקורת הציבורית, אורלואולו שיתף בעצמו את דו"ח התנועה שקיבל וכתב בחשבון ה-X שלו: "מתנצלים בפני אומתנו".

צפו בתיעוד

לפי נתוני הרשויות בטורקיה, בשנת 2024 בלבד התרחשו כמעט 1.5 מיליון תאונות דרכים במדינה, שבהן נהרגו 6,351 בני אדם – מה שהפך את התקרית של השר לבדיחה מרירה במיוחד.

עקבו אחרינו גם ב-Google News