accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

סוף לקנסות המיותרים: משרד התחבורה בצעד שעשוי לחסוך לכם כסף

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

1

3

like

0

dislike

בקרוב: חשבונות כבישי האגרה יישלחו ישירות לנייד או למייל, במקום להסתמך על דואר רגיל • משרד התחבורה מקדם חקיקה חדשה שתמנע מצב שבו נהגים מגלים חוב רק לאחר שנצברו עליו קנסות וריביות • ההסדר צפוי להוזיל את עלויות הגבייה ולהקל על אלפי נהגים שנפגעו עד היום מהמנגנון הקיים


משרד התחבורה מקדם חקיקה חדשה שתאפשר לשלוח חשבונות כבישי אגרה באמצעים דיגיטליים – גם לנהגים שאינם מנויים. המהלך צפוי לשים סוף למקרים בהם נהגים גילו חוב רק לאחר שנצברו עליו קנסות וריביות.

מה הבעיה כיום?

אלפי נהגים נתקלו בשנים האחרונות במצב דומה: נסעו בכביש אגרה מבלי להיות מנויים, אך הודעת החיוב שנשלחה בדואר לא הגיעה ליעדה. התוצאה – חיוב שהתנפח למאות שקלים בשל קנסות פיגורים, לעיתים עד כדי פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

לפי התיקון המוצע, כל בעל רכב יוכל לחתום על "אישור משלוח דיגיטלי", במסגרתו החשבון יישלח ישירות לכתובת מייל או במסרון. במידת הצורך תתווסף גם דרישה לאישור קבלה או משלוח חוזר לכתובת חלופית – ובסופו של דבר, גם גיבוי בדואר רגיל.

maximize-image
images-count1+
ארכיון, כביש 6 | צילום: הדס פרוש, פלאש90

חיסכון – גם בכיס

נהגים שיצטרפו לשירות ייהנו גם מהפחתת דמי הגבייה בקטע המרכזי של כביש 6, בדומה לנהגים מזדמנים המוגדרים "חייבים חד-פעמיים". כך, לצד הנוחות הדיגיטלית, צפויה גם הקלה כלכלית.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אנחנו מתקנים עיוות היסטורי ומביאים בשורה אמיתית לציבור הנהגים. החקיקה תמנע מצב שבו אזרחים מגלים חוב שצבר קנסות וריביות רק כי הדואר לא הגיע".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "משלוח דיגיטלי של חשבונות הוא פתרון יעיל, נוח ואמין, שימנע עוגמת נפש ויבטא את מחויבותנו להפחתת יוקר המחיה ושיפור השירות לאזרח".

maximize-image
images-count1+
ארכיון, עומס תנועה בכביש 6 | צילום: חן לאופולד,פלאש90

מה הלאה?

התקנות החדשות יפורסמו להערות הציבור בתקופה הקרובה. לאחר השלמת הליך החקיקה, השירות הדיגיטלי ייכנס לתוקף, ויאפשר לכל נהג להצטרף ולהימנע מקנסות מיותרים

עקבו אחרינו גם ב-Google News