ללא הבדלי מין או אמונה. פששש, וואו. עיריית תל אביב – פייר? עליתם רמה. תסבירו לי איך אפשר בית כנסת ללא הבדלי מין, שזה בעצם הקטע של בית כנסת?! עזרת נשים, עזרת גברים – זה הפולקלור, אלה חוקי הפורמט. וכרגיל, אתם מתערבים ברגל גסה, כאילו הבנתם יותר טוב מאלוהים. אתם יודעים טוב יותר איך להתפלל בבית כנסת. אתם תצילו אותנו מהנבערות של עצמנו.
וללא הבדלי אמונה – לא הבנתי. אם עכשיו מישהו רוצה להנחיל כיוון נוצרי בתוך התפילה, מי אנחנו שנפריע לו? אסור להפריע, אין הבדלי אמונה. מה לי צלב, מה לי ספר תורה? הכל אותו דבר. בלי הבדלי אמונה. עד לאן תגיעו עם הפרוגרס והליברליות ההזויה הזו? זה כמו שתבקשו ל״ג בעומר ללא מדורה, חנוכה ללא נרות. עכשיו בית כנסת ללא עזרת נשים ועזרת גברים? תפילה ללא הבדלי אמונה? אז מה מבדיל בין קודש לחול, בין יהדות לבודהיזם בתוך בית הכנסת?

עיריית ת"א מול בתי הכנסת: הסערה – והתגובה המפתיעה
אחים יקרים בעיריית תל אביב, מה שמבדיל – הוא ההבדל. ההבדלה. ועכשיו אתם רוצים לטשטש את ההבדל. ניסיתם פעם לטשטש את ההבדל אצל בני דודינו המוסלמים? אצל הדרוזים? בחיים לא תעיזו. רק את עצמכם בא לכם לטשטש. להוציא את הפרי ולהתעטף בקליפה. חוזים, הסכמים – תחשבו עד כמה אתם מאיימים על הדת היהודית. זה כמו שרב יתערב לכם עכשיו בחוקי הכדורעף, או בהליכה לים בשבת. שהוא יגיד לכם איך להתנהג. הייתם מסכימים?
לרבנים יש דת, אמונה, קודש והבדלה. עזרת נשים ועזרת גברים בבית כנסת – זה מה שיש להם. קדוש זה נבדל, בזה הם מבינים. בגלל זה הם רבנים ואתם לא. וגם את זה בא לכם לקחת מהם. אתם יודעים מה? מעבר להכל, מה שניכר הוא החרדה שלכם. בחיי, אתם כמעט חרדים באדיקות לפרוגרס המבוהל שלכם.

וכמי שנולדה וגדלה בתל אביב רוב שנות ילדותה – אני אומרת בביטחון: תל אביב היא יהודית. קדושה. מובדלת. לא מפחידים אותה הבדלי מין בבית הכנסת ולא הבדלי אמונה. יש את כל שאר רחובות תל אביב ואת כל ימות השנה כדי לטשטש אמונה ומגדר. ותעשו לנו טובה – כולנו זוכרים, כולנו בטראומה מאיך ששמחת תורה לפני שנתיים נגמר.
