יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מגיב להחלטת הסנגוריה הצבאית להגיש היום (שני) עדכון בהול לבג"ץ במסגרת עתירתה כנגד מבקר המדינה בנוגע לחקר אירועי שבעה באוקטובר תוך בקשה לקיים דיון דחוף בעתירה. לפיד מביע זלזול כלפי חקירתו של מבקר המדינה, מכנה אותה "בדיקת" מבקר המדינה ובהמשך מסביר איך בעדותו "שיתף" פעולה עם המבקר תוך שהוא מאשים אותו בסיוע לנתניהו להתחמק מאחריות.

הסנגוריה הצבאית לבג"ץ: המבקר מאיץ את חקירת השבעה באוקטובר
"במסגרת "בדיקת" מבקר המדינה לאירועי ה-7 באוקטובר, אנשי משרד המבקר ביקשו להפגש איתי. הסכמתי, מפני שאני אזרח שומר חוק ומכבד את שומרי הסף גם כשאני חושב שהם מועלים בתפקידם", מציין לפיד תוך ביקורת מרומזת כלפי המבקר.
בהמשך הודעתו מציג לפיד כיצד בעצם "שיתף אך לא שיתף" פעולה לכאורה עם חקירתו של המבקר: "בפתיחת הפגישה ביקשתי שיירשמו בפרוטוקול הדברים הבאים: 'אני רוצה שיהיה ברור שאני משתף פעולה עם הבדיקה מתוך כבוד לחוק, ומפני שאיני מתנהל כמו הממשלה, אבל שיהיה ברור גם שאני מבין ויודע שהבדיקה הזו היא הונאה גמורה'".

לפיד ממשיך לצטט את מה שלטענתו הכתיב לאותם "אנשי המבקר" תוך שהוא תוקף את עבודתו של מבקר המדינה ומטיל ספק באמינותו: "כל מטרתו של המבקר היא לא להגיע לחקר האמת, אלא רק לסייע לנתניהו להתחמק מוועדת חקירה ממלכתית ומאחריותו למחדל הנורא בתולדות המדינה". כשהוא שב ומדגיש כי אלו הדברים שנאמרו על ידו לאנשי משרד המבקר, שלדבריו רשמו את הדברים והם אמורים להופיע בדו"ח.
