accessibility-icon
share-icon
קרדיט: שידורי ערוץ 14

האיום מירדן: למה צה"ל פתח בתרגיל פתע בגבול המזרחי?

שירה קריפס

שירה קריפס

א אלול ה'תשפה (25.08.25)

10

13

like

1

dislike

סגן אלוף במילואים עמית יגור התייחס לתרגיל צה"ל המדמה פלישה ממזרח, לחשיבות הזירה הירדנית כעומק אסטרטגי לישראל ולמתקפות הצבא כנגד החות'ים • יגור הדגיש את הסיכון שמציבה ירדן ואת הצורך בפעולות ממוקדות מול החות'ים, כולל פגיעה בצמרת הארגון, כדרך למנוע איום מתמשך על ישראל


סגן אלוף במילואים, לשעבר סגן ראש הזירה הפלסטינית, עמית יגור התראיין היום (שני) בתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר והתייחס לתרגיל הפתע שצה"ל ערך המדמה פלישה מירדן, לסדרי העדיפויות של צה"ל ולחשיבות של הזירות השונות.

"ירדן היא מגרש משחקים גדול מאוד ממזרח, של איראן ושל מדינות אחרות. אני מזכיר שיש בירדן נציגות לא קטנה של האחים המוסלמים שהייתה עד לפני תקופה מסוימת והוצאה מחוץ לחוק, כולל צעדים מאוד אגרסיביים שירדן עשתה לאחרונה. ערעור היציבות שם הוא דבר גדול שאפשר לשחק איתו לכאורה", אמר יגור.

maximize-image
images-count1+
ירדן | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עוד הוסיף יגור: "ירדן מהווה את העומק האסטרטגי של מדינת ישראל ממזרח, צריך להבין את זה. לנו אין עומק אסטרטגי, ומצד שני זה הגבול היבשתי הכי ארוך שיש לנו שנמצא שם. ולכן התרגילים שאנחנו עושים או הקמת האוגדה שמדובר עליה, זה בדיוק תשומת הלב שאנחנו צריכים לתת לזירה הזאת".

ביחס למתקפות צה"ל כנגד החות'ים ציין: "אני לא יודע להגיד מה יהיה לגבי החות'ים בהמשך, הותקף ארמון הנשיאות, גם שאנחנו יודעים שהוא ריק. זה איזשהו מסר, אנחנו מנסים להעביר מסר, ומצד שני אנחנו גם הטלנו מצור שהוא גם אווירי במידה מסוימת וגם ימי, אנחנו השמדנו מתקנים ותשתית שאמורה הייתה לקשר עם העולם החיצון, קשר שהוא גם כלכלי, גם פוליטי, זה אמור לתת את האפקט שלו".

maximize-image
images-count1+
התקיפות בתימן | צילום: רשתות ערביות

לדבריו, "זה לא אויב שהוא רציונלי מאוד, זה לא אויב מדינתי במובן הזה, שכאשר יש לו נזק מתמשך לו ולאוכלוסייה, בסופו של דבר הוא אומר 'טוב, אוקיי, אני נכנע'. אני לא רואה את החות'ים מרימים איזשהו דגל לבן. אם אנחנו באמת רוצים להפסיק את התופעה הזאת, צריך לעשות עריפה של הצמרת שם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News