שתי נערות חרדיות בנות 14 עוכבו היום (שני) ברחבת הכותל המערבי בזמן תפילת ראש חודש ללא כל סיבה נראית לעין במראה שמזכיר את תקופת הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. לאחר זמן קצר הן שוחררו. תפילתן הפרובוקטיבית של "נשות הכותל" ו"הכנסת ספר תורה" על ידי רפורמים נמשכה כרגיל – ואחת מ"נשות הכותל" זומנה לחקירה.
האירוע התרחש על רקע קריאתם של עשרות רבנים וראשי ישיבות לציבור להגיע לתפילת ראש חודש בכותל, במחאה על "ביזוי הכותל על ידי נשות הכותל הרפורמיות המקיימות טקסי תפילה המחללים את קדושת הכותל".
אתמול פורסם מכתב חריף שעליו חתומים עשרות רבנים בכירים, בו הם קוראים לציבור הרחב להגיע הבוקר לתפילת ראש חודש המונית בכותל המערבי. "קוראים אנחנו לכל אשר יראת אלוקים בלבבו להיות שותף פעיל במערכה על שמירת צביון היהדות במדינת ישראל. מתוך כך לסייע להצלחת התפילות בראשי חודשים ברחבת הכותל".
במכתבם, תקפו הרבנים בחריפות את שופטי בג"ץ, שלטענתם מעניקים גיבוי מלא לנשות הכותל ומאפשרים את חילול הקודש. "לצערנו", כתבו הרבנים, "ישנה קבוצה של שופטים בבג"ץ שמנותקת מתחושות הקודש והמסורת של האומה, ופועלת לאור תפיסת העולם המנסה להפריד את הדת מהמדינה".

המאבק נגד נשות הכותל הרפורמיות: עשרות רבנים בקריאה לציבור
העימותים הבוקר בכותל אינם אירוע חריג. מזה שנים שקבוצת "נשות הכותל", מקיימת תפילות מתריסות ברחבת הכותל, תוך שימוש בטליתות ותפילין, ובניגוד לערכי היהדות. פרובוקציות אלו מובילות לעימותים תדירים.
המאבק סביב קדושת הכותל הגיע לפתחו של בית המשפט העליון פעמים רבות. פסיקות שונות של בג"ץ לאורך השנים עסקו בסוגיית "מנהג המקום" ובזכותן של נשות הכותל להתפלל כמנהגן.
פנינו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמשטרת ישראל לבקשת תגובה, אך עד כה טרם קיבלנו מענה.
