נשיא סוריה הזמני, אל-ג'ולאני, אישר אמש (ראשון) כי דמשק מנהלת שיחות מתקדמות עם ישראל לחידוש ההסכם הביטחוני מ-1974 ולקביעת הסדרי ביטחון חדשים לאורך הגבול, בתיווך ארה"ב.
בשיחה עם נציגי התקשורת הערבית ציין אל-ג'ולאני כי המטרה היא לחדש את הפסקת האש וליצור מנגנונים שישמרו על ריבונותה של סוריה. הוא הדגיש כי השיחות מוגבלות לענייני ביטחון בלבד, ולא להסכם שלום רחב יותר.

נתניהו נפגש עם השליח המיוחד של ארה"ב – אלו הנושאים שעל הפרק
"אם הסכם שלום משרת את האינטרסים של סוריה והעם הסורי, לא אהסס לבחור באפשרות הזו", אמר, תוך שהוא מציין כי הסכם מקיף אינו מציאותי כרגע.
דיווחים בשבוע שעבר ציינו כי ישראל צפויה לחתום על הסכם ביטחון עם סוריה ב-25 בספטמבר בחסות אמריקאית, כצעד להפחתת המתיחות בין ירושלים לדמשק, תוך שלילת הסכם שלום מלא בעתיד הקרוב.

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה חשפו גם כי שר החוץ, אסד אל-שיבאני, נפגש בפריז עם משלחת ישראלית בראשות שר העניינים האסטרטגיים רון דרמר. הפגישה נוהלה על ידי גורמים אמריקאים והתמקדה בייצוב דרום סוריה, חיזוק עקרון אי ההתערבות ופיקוח על הפסקת האש באזור הר הדרוזים.
