במקביל לתקיפה של מטוסי חיל האוויר בתימן: ראש המטה הכללי, רב-אלוף אייל זמיר ערך היום (ראשון) ביקור בבבסיס ההדרכה של חיל הים. במהלך הביקור אמר זמיר: ״אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית – בים, באוויר וביבשה – ובפתיחתו של השלב השני של מבצע 'מרכבות גדעון'. במקביל, אנחנו פועלים גם אלפי קילומטרים מעבר לגבולותינו. קיימים איומים מכל זירה ובכל מימד, ועלינו לפעול כל העת כדי להחלישם ולסכלם״.

בהודעת דובר צה"ל המלאה נכתב: "הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים ביקור היום (א') בחיל הים יחד עם מפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס ההדרכה של חיל הים, אלוף-משנה ס' ומפקדים בקורס פיקוד ימי מתקדם. לאחר מכן, ביקר בבסיס חיפה עם מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף אליעזר סוחוליצקי, ראש מספן ים, תת-אלוף אמיר גוטמן, מפקדי השייטות המבצעיות ומפקדים נוספים.
במהלך הביקור, הרמטכ״ל דן באתגרי הפיקוד בזירה הימית, הביע את הערכתו למפקדים וללוחמים הדגיש את אחריות המפקדים בלחימה ושיבח את הישגי חיל הים במלחמת ‘חרבות ברזל’. בנוסף, הוצג בביקור תהליך הפקת הלקחים ממלחמת ״חרבות ברזל״ תצוגת אמצעי הלחימה ויכולות שייטת הצוללות.

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר: ״אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית – בים, באוויר וביבשה – ובפתיחתו של השלב השני של מבצע 'מרכבות גדעון'. במקביל, אנחנו פועלים גם אלפי קילומטרים מעבר לגבולותינו. קיימים איומים מכל זירה ובכל מימד, ועלינו לפעול כל העת כדי להחלישם ולסכלם.
עמדנו בשלושת יעדי המבצע ובכלל כך פגענו עמוקות בחמאס, הרחקנו איומים מהגבול ומהיישובים וכתוצאה מהלחץ הצבאי יצרנו את התנאים לשחרור החטופים.
צה״ל ממשיך להכין עצמו להרחבת הפעולה במיקוד בעיר עזה ועל חיל הים להיות ערוך בהגנה ולסיוע בהתקפה לכוחות היבשה. המערכה נמשכת ונמשיך לפעול עד להשגת כל יעדי המלחמה, חיזוק הביטחון ולניצחון.

זרוע הים התחזקה במהלך המלחמה באופן משמעותי, והיא ממלאת שורת תפקידים קריטיים: הגנה על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל ושמירה על נכסיה האסטרטגיים. שיתוף הפעולה ההדוק בין זרוע הים לכוחות היבשה, באמצעות הפעלת אש עוצמתית ומדויקת – מהווה מכפיל כוח משמעותי בלחימה. נמשיך לחזק את יכולתה כזרוע ארוכת טווח לפעולות בעומק האסטרטגי.
במהלך המלחמה ביצעתם מבצעים חשאיים והכרחיים לביטחון המדינה ברחבי המזרח התיכון. התחבולה והעוצמה שהפגנתם הפתיעו את האויב וגרמו לו לפגיעות קשות ביכולותיו.
לוחמות ולוחמי חיל הים – אתם חוד החנית של צה"ל בזירה הימית. אני מעודד אתכם להמשיך לחקור, ללמוד, ולגלות חשיבה ביקורתית. פעילותכם ייחודית, ואתם מביאים עימכם יכולות שאין לאף אחד אחר. אני מעריך אתכם מאוד, המשיכו לבצע את משימותיכם על הצד הטוב ביותר".

בתוך כך, צה"ל אישר לפני זמן קצר כי מטוסי חיל האוויר תקפו מקודם יותר היום צבאיות של שלטון הטרור החות'י במרחב צנעא שבעומק תימן
בהדעה המלאה של דובר צה"ל נכתב: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר בהכוונה מודיעינית של אמ"ן, תשתיות צבאיות של שלטון הטרור החות'י במרחב צנעא. בין התשתיות שהותקפו: מתחם צבאי בו נמצא ארמון הנשיאות, תחנות הכוח אסאר והיזאז ואתר אחסון דלק אשר שימשו לפעילותו הצבאית של שלטון הטרור החות'י.
התקיפות בוצעו נוכח תקיפות חוזרת של שלטון הטרור החות'י נגד מדינת ישראל ואזרחיה, לרבות שיגור טילי קרקע-קרקע וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח המדינה. ארמון הנשיאות במרחב צנעא נמצא במתחם הצבאי ממנו מנוהלות הפעולות הצבאיות של כוחות שלטון הטרור החות'י.
כמו כן, הותקפו תחנות הכוח היזאז ואסאר, אשר שימשו את השלטון כתשתית אספקת חשמל משמעותית עבור פעילותו הצבאית. תקיפת תחנות הכוח פוגעת בייצור ואספקת החשמל למטרות צבאיות, השימוש בתחנות אלו מהווה דוגמה נוספת לשימוש הצבאי שעושה שלטון הטרור החות'י בתשתיות אזרחיות.
שלטון הטרור החות'י פועל בהכוונה ובמימון איראני על מנת לפגוע בישראל ובבנות בריתה. השלטון מנצל את המרחב הימי עבור הפעלת כוח ופעילות טרור נגד ספינות מעבר וסחר במרחב השיט העולמי.
צה"ל יפעל בעוצמה אל מול התקיפות החוזרות והנשנות של שלטון הטרור החות'י נגד מדינת ישראל ונחוש להמשיך לפגוע בעוצמה בכל איום על אזרחי מדינת ישראל, בכל מרחק בו יידרש".
