ברקע העלייה ברף האיומים שמשמיעה איראן בימים האחרונים על כוונה לחדש את האש מול ישראל, רני עמרני, מנהל רדיו רן בפרסית, סיפר בריאיון היום (ראשון) בתוכנית "יומן צהריים" על משבר המים והחשמל שפוקד את המדינה ורק מחריף.
המצב באיראן הולך ומידרדר, עם מחסור חמור במים ובחשמל שמגביר את התסכול בקרב האוכלוסייה. לדברי עמרני, המשבר הכלכלי והתשתיתי מחמיר, וככל שהוא יחריף, כך המשטר יסלים על רף האיומים נגד ישראל. "ככל שהמצב הכלכלי והתשתיתי נהיה יותר גרוע, זה יכול לגרום לאנשים לצאת לרחובות, וכך גם סף האיומים כלפי ישראל עולה", אמר.

עמרני ציין כי במקביל למשבר, איראן פועלת לחיזוק ההגנה האווירית שלה, כולל לפי דיווחים שונים בקשות מסיוע מבלרוס ומשלוחים מסין. בנוסף, עמרני סיפר כי אזרחים איראנים מדווחים לו על ניסויים לשיגור טילים שבוצעו, כחלק ממאמצי המשטר לשקם ולשדרג את יכולותיו הצבאיות. "יש לי עדויות ממאזינים בתוך איראן שדיווחו על העברת טילים ממקום למקום", הוסיף עמרני, תוך שהוא מציין כי תנועות אלו עשויות להצביע על הכנות למלחמה.
מנהל רדיון ראן הסביר כי המשבר הפנימי באיראן ממשיך להחמיר, עם הפסקות חשמל תכופות של מספר שעות ביום והפסקות מים ממושכות, לעיתים מעל 14 שעות. "המים שחוזרים הם לעיתים מזוהמים ועכורים, עם לחץ נמוך שמונע שימוש תקין, במיוחד בבניינים גבוהים", הסביר עמרני. תלונות דומות מגיעות ממגוון אזורים, כולל טהראן ותבריז, מה שמעיד על היקף הבעיה.
כאמור, עמרני הבהיר כי משמרות המהפכה האיראניים ממשיכים לקדם את מדיניות המנהיג העליון, עלי חמינאי שמשמעותה הכנות למלחמה, זאת במקביל להודאת תעשיית המים האיראנית בחוסר יכולתה לספק מים באמצעות משאיות לכלל האוכלוסייה, המונה כ-90 מיליון איש. "המשבר צפוי להימשך לפחות עד הסתיו, שכן רק אז ייתכן ייבוא מים ממדינות אחרות", ציין עמרני.
