אירוע אלימות חריג התרחש בסוף השבוע בבית החולים ברזילי באשקלון, כאשר רופא מתמחה בפסיכיאטריה הותקף במהלך בדיקה בחדר המיון, על ידי מטופל בעל עבר פסיכיאטרי. הרופא נפצע באורח בינוני, סבל משבר בכתף וחבלה קשה בקרסול, ואושפז במחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי.
האירוע התרחש ביום שישי, כאשר המטופל נכנס לחדרו של המתמחה, נעל את הדלת, השליך לעברו כיסא והשכיב אותו על הרצפה תוך תקיפה באגרופים. בעקבות התקיפה הוגשה תלונה במשטרה נגד התוקף, והרופא מקבל ליווי אישי וצמוד מצוותי בית החולים. האירוע מצטרף לשורה ארוכה של מקרי אלימות נגד רופאים בשנים האחרונות.
מדוברות בית החולים ברזילי נמסר: "מדובר באירוע חמור של תקיפת רופא במהלך עבודתו בחדר המיון הפסיכיאטרי. הרופא טופל ואושפז, והצוותים שלנו מלווים אותו באופן צמוד. המרכז הרפואי ברזילי מגנה בתוקף כל גילוי של אלימות כלפי אנשי הצוות. אנו מאחלים לרופא החלמה מלאה ומהירה".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה מסר: "תדירות אירועי האלימות כנגד צוות רפואי עולה בתקופה האחרונה. האירוע החמור כנגד רופא פסיכיאטר בחדר המיון בברזילי מדגיש את הצורך בעיבוי ההגנה הפיזית על הצוותים הרפואיים, בנוכחות מאבטחים ובוודאי בנוכחות שוטרים בעיקר בחדרי המיון. בתקופה בה פוגעים בתקציב הבריאות, חשוב להזכיר למקבלי ההחלטות כי חובה להגן על הצוותים הרפואיים שעובדים יומם וליל כדי שיוכלו להתרכז בטיפול הרציף באזרחי ישראל. על השר לביטחון פנים ומ"מ שר הבריאות להידרש לסוגיה בהקדם".
