מאז התקיפה של ישראל וארצות הברית על מתקני הגרעין האיראניים במסגרת מבצע "עם כלביא", השעתה טהראן את שיחות המשא ומתן מול האמריקאים. במקביל, גוברת הקריאה מצד מדינות המערב – ובפרט אירופה – לחזור למגעים מדיניים במטרה לגבש הסכם גרעין חדש.
למרות הצהרותיו התקיפות של חמינאי, כלי תקשורת באיראן דיווחו כי שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, ניהל שיחות דיפלומטיות עם מקביליו מצרפת, בריטניה וגרמניה – ובהן סוכם על חידוש השיחות בין הצדדים כבר במהלך השבוע הקרוב.

לפי הדיווחים, מדינות אירופה הציבו בפני איראן אולטימטום לפיו אם לא תסכים לשוב לשולחן המו"מ, הן יפעלו להשבת הסנקציות שהטיל האו"ם בעבר נגד טהראן. בתגובה לכך, עראקצ'י אותת על נכונות לחזור לשיחות – אך מול מדינות אירופה בלבד.
