accessibility-icon
share-icon
עלי חמינאי | צילום: רשתות ערביות
עלי חמינאי | צילום: רשתות ערביות

עלי חמינאי: "קיום שיחות עם ארה"ב? סוגיה בלתי פתירה"

דסק C14

דסק C14

ל אב ה'תשפה (24.08.25)

1

2

like

0

dislike

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס לדיווחים על חידוש שיחות הגרעין - והבהיר כי הוא מתנגד נחרצות למגעים ישירים עם ארצות הברית • "אנשים שמבקשים משא ומתן ישיר עם האמריקאים לא מבינים - מדובר בסוגיה בלתי פתירה", הצהיר בנחרצות


מאז התקיפה של ישראל וארצות הברית על מתקני הגרעין האיראניים במסגרת מבצע "עם כלביא", השעתה טהראן את שיחות המשא ומתן מול האמריקאים. במקביל, גוברת הקריאה מצד מדינות המערב – ובפרט אירופה – לחזור למגעים מדיניים במטרה לגבש הסכם גרעין חדש.

למרות הצהרותיו התקיפות של חמינאי, כלי תקשורת באיראן דיווחו כי שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, ניהל שיחות דיפלומטיות עם מקביליו מצרפת, בריטניה וגרמניה – ובהן סוכם על חידוש השיחות בין הצדדים כבר במהלך השבוע הקרוב.

הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן |
maximize-image
הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן | צילום: הבית הלבן

לפי הדיווחים, מדינות אירופה הציבו בפני איראן אולטימטום לפיו אם לא תסכים לשוב לשולחן המו"מ, הן יפעלו להשבת הסנקציות שהטיל האו"ם בעבר נגד טהראן. בתגובה לכך, עראקצ'י אותת על נכונות לחזור לשיחות – אך מול מדינות אירופה בלבד.

עקבו אחרינו גם ב-Google News