במסגרת פעילות נרחבת למיגור הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, נעצרו בסוף השבוע מספר חשודים ברמלה ולוד, בהם גם קטין בן 14, ונתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה רבים – בהם רובי סער מסוג קלאצ'ניקוב, אקדחי גלוק ותחמושת חיה בכמות גדולה. כלל החשודים הובאו לחקירה, ובכוונת המשטרה לבקש להאריך את מעצרם.
באירוע נוסף בשכונת פרדס שניר בלוד, זיהו השוטרים שני צעירים שהתנהגו באופן מחשיד. לאחר מרדף רגלי קצר נעצרו השניים, קטין בן 14 ובחור בן 20, כאשר ברשותם נתפס אקדח גלוק עם מחסנית מלאה ב-30 כדורי 9 מ"מ.

במהלך חיפוש נוסף שנערך סמוך לשכונת ג'ואריש ברמלה, נתפס רובה סער נוסף מסוג קלאצ'ניקוב עם שתי מחסניות מלאות, וכן אקדח גלוק נוסף עם מחסנית ארוכה ובה 31 כדורים חיים.
המשטרה מסרה כי כלל העצורים יובאו לדיון בבית משפט השלום, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם לצורכי חקירה. במשטרה מדגישים כי המאבק בנשק הלא חוקי יימשך בכל הכוח, כחלק מהמאמץ לצמצום האלימות והפשיעה בחברה הערבית.
