יהודים וערבים הפגינו הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל אביב נגד המלחמה ונגד מה שהגדירו "הרעב ברצועת עזה". במהלך ההפגנה נשאו המשתתפים שלטים עליהם נכתב "די לרצח העם", והונפו תמונות של ילדים עזתים הסובלים מ"תת-תזונה". בין הקריאות שנשמעו: "מעזה לג'נין – מספיק להרוג ילדים" ו"לא נמות בשירות ההתנחלות".
היום בתל אביב – ברחבת הבימה – ניפגש בהפגנה של ועדת המעקב, שותפות השלום ושורת ארגוני זכויות אדם ושלום.
אלפי יהודים וערבים יתייצבו יחד במפגן כוח של מחנה השלום, למרות מגבלות המשטרה.
היום אומרים בקול ברור:
כן לשלום | כן לעסקה | כן לחיים pic.twitter.com/eoTwG0YlRL— Yanal Jabarin ينال جبارين | ינאל ג׳בארין (@JbareenYanal) August 23, 2025
במהלך האירוע נשאו פעילים מספר נאומים, ובאחד מהם נשמעה הקריאה "ברוח ודם נפדה את עזה" – שהוגדרה על ידי המשטרה כדברי הסתה. בעקבות כך, הנחה מפקד תחנת לב תל אביב, נצ"מ רותם וסקר, להפסיק את המחאה לאלתר ולפזר את הקהל.
דוברות המשטרה מסרה כי נעצרה לחקירה חשוד בת 61, תושבת הצפון, בחשד להסתה. במשטרה ציינו כי "כוחות גדולים נפרסו מבעוד מועד לשמירה על הסדר הציבורי, ולא תותר פגיעה בשלום הציבור או קריאות מסיתות".
ככר הבימה היום pic.twitter.com/57Ccw0mS9l
— Eli Bareket 🏴 (@EliBareket) August 23, 2025
המחאה, שבמקור תוכננה כצעדה ברחבי העיר, צומצמה לאירוע נייח לאחר שהמשטרה סירבה לאשר צעדה בטענה ל"עודף אירועים" הנדרשים לאבטחה.
