accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס

שר החוץ האיראני שוחח עם מקביליו מגרמניה, צרפת ובריטניה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כט אב ה'תשפה (23.08.25)

3

1

like

2

dislike

איראן הודיעה כי התקיימה אתמול שיחת ועידה טלפונית בין שר החוץ עבאס אראקצ'י לבין מקביליו מצרפת, גרמניה ובריטניה, במטרה למנוע את החזרת הסנקציות של האו"ם על תוכנית הגרעין


איראן הודיעה כי אתמול (שישי) התקיימה שיחת ועידה טלפונית בין שר החוץ עבאס אראקצ'י לבין מקביליו מצרפת, גרמניה ובריטניה, במטרה למנוע את החזרת הסנקציות של האו"ם על תוכנית הגרעין. לשיחה הצטרפה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קאיה קאלאס. השיחה נערכה ימים ספורים לפני הדד־ליין של ה-31 באוגוסט, שבו צפוי להיכנס לתוקף מנגנון ה"סנאפבק" של הסנקציות נגד טהרן.

החשש האירופי גובר במיוחד לאחר שמיד עם תום מבצע "עם כלביא", טהרן ניתקה את שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), והותירה את הקהילה הבינלאומית ללא מידע ברור על היקף תוכניתה ועל מלאי האורניום המועשר ל-60%.

maximize-image
מתקן הגרעין בפורדו | צילום: MAXAR

במכתב מ-8 באוגוסט הזהירו שלוש המעצמות האירופיות כי אם איראן לא תספק פתרון משביע רצון, יופעל מחדש מנגנון הסנקציות.

במקביל החריפה המתיחות עם סבא"א. איראן אף איימה לעצור את מנכ"ל הסוכנות, רפאל גרוסי, אם יבקר במדינה, וטענה ללא ראיות כי היה מעורב בעקיפין במלחמה לצד ישראל. גרוסי, שמוזכר כמועמד עתידי לתפקיד מזכ"ל האו"ם, ממשיך לדרוש מאיראן להשיב את שיתוף הפעולה עם הפיקוח הבינלאומי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News