accessibility-icon
share-icon
שאטרסטוק
שאטרסטוק

מחבלת עם נוצות: בהודו יירטו יונה שנשאה פתק עם איום בפיגוע

שירה קריפס

שירה קריפס

כח אב ה'תשפה (22.08.25)

1

like

1

dislike

כוחות משמר הגבול של הודו יירטו יונה שנשאה פתק המאיים לפוצץ את תחנת הרכבת בג'אמו • ההודעה, שנכתבה באנגלית ובאורדו, עוררה כוננות ביטחונית גבוהה וגרמה לסריקות נרחבות באזור • לא אותרו חומרי נפץ, אך החקירה בעניין נמשכת


כוחות משמר הגבול של הודו יירטו יונה שנשאה פתק מאיים בכתב יד, סמוך לעמדת גבול בג'אמו וקשמיר, כך אישרו מקורות רשמיים. היונה נלכדה באזור הגבול הבינלאומי.

הפתק, שנכתב באנגלית ובאורדו (ניב המזוהה עם מוסלמים בדרום אסיה), כלל איום לפוצץ את תחנת הרכבת המרכזית בג'אמו. בין היתר נכתב בו: "קשמיר שלנו, הגיע הזמן, הוא יגיע. פיצוץ מטען חבלה בתחנת ג'אמו – הסוף".

maximize-image
תחנת הרכבת בהודו | צילום: שאטרסטוק

בעקבות גילוי ההודעה, תגברו כוחות הביטחון את האבטחה בתחנת הרכבת ובסביבתה. האזור נסרק על ידי יחידות משטרה, כלבי גישוש ויחידת סילוק פצצות. נוסעים ומזוודות עברו בדיקות קפדניות, אך לא אותרו חומרי נפץ.

גורמים רשמיים מסרו כי סוכנויות הביטחון חוקרות את מקור ההודעה ובודקות אם מדובר באיום אמיתי או במעשה קונדס. תחנות הרכבת ג'אמו טאווי וסופוואל סבלו בעבר מגלי טרור, ולכן גופי הביטחון שומרים על ערנות גבוהה – גם לאחר שלא התגלה חומר נפץ הפעם הזו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News