חננאל אוחנה, המוזיקאי ומשפיען רשת, התארח היום (שישי) בתוכנית "טעמים של שבת" בהגשתו של השף יהודה עמר. בין הבישולים, סיפר אוחנה על הילדות לצד סבתו, הקשר אליה, והטיפול הפסיכולוגי של בנותיו לאחר האובדן: "אמרו לי שבגיל שלהן הן כבר לא יזכרו אותה".
"לפני שסבתא נפטרה, למדתי תואר במוזיקה", סיפר אוחנה, "מה שהביא אותי אל תוך העולם הזה של השירה המרוקאית, זו הדרך שלי לבחור להנציח את סבתא שלי אחרי שהיא נפטרה. כדרך להתמודד עם האובדן שלה, ודרך שבחרתי בה להנציח את סבתא, את סבתא ואת כל הדור הכל כך מיוחד הזה שהולך ונעלם".

"ישנו בלילה האחרון עם סבתא, זה היה בנר חמישי של חנוכה", סיפר אוחנה, והסביר כיצד ראה בסבתו אמא לכל דבר ועניין, וילדיו ראו בה סבתא. "קמנו בבוקר למציאות שסבתא לא הייתה בין החיים, בעצם פעם ראשונה שהם חזו במוות", המשיך, "אחרי שנגמרה השבעה, הדבר הראשון שעשיתי זה לקחת את שתי הבנות שלי לטיפול פסיכולוגי".
"אחרי משהו כמו שבועיים-שלושה של טיפול, הפסיכולוגית קראה לי לשיחה: "אני יודעת שיהיה לך קשה לשמוע את זה, אבל זאת האמת. ילדים בגילאי הבנות שלך שוכחים ומדחיקים מוות, ולכן הם לא יזכרו את סבתא. אני יודעת עד כמה סבתא חשובה לך, ואני יודעת עד כמה היא הייתה מנוע שמסובב אותך ואת החיים שלך, ועדיין – אל תכפה עליהן ואל תכריח אותן לזכור, תשחרר, תרפה, כי הן לא יזכרו", נזכר אוחנה.

"היה לי מאוד קשה לקבל את זה", המשיך, "הגעתי הביתה, זה היה יום חמישי. במוצאי שבת אמרתי לאשתי: אני לא רגוע, אני מתחיל ללמד את הבנות מרוקאית. הסיבה לכך, כך סיפר, היא הקושי בהעדר אדם לדבר איתו בשפת ילדותו, בעיקר לצורך שימור: "סבתא היא האישה היחידה שדיברתי איתה במרוקאית. ממנה למדתי את השפה, היא גידלה אותי, ממנה קלטתי את זרזי הניב היהודי-מרוקאי".
