accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

מאבק ראשי רשויות בצפון והמסר התקיף: לא נאפשר למחוק את הגליל

אדיר לחקים

אדיר לחקים

כז אב ה'תשפה (21.08.25)

3

like

0

dislike

פורסם בחדשות 14: ראשי רשויות בצפון יוצאים למאבק חסר תקדים כנגד החלטת הממשלה שלא לפצות אותם כראוי בעקבות נזקי המלחמה • ראשי הרשויות מציגים תמונה לפיה האזור חווה פוסט טראומה - עלייה בביקוש לחוסן נפשי, אירועי אלימות במשפחה, חינוך קורס ואף עלייה בשימוש בסמים - ואין תקציב לסייע


המלחמה בצפון כנראה עדיין לא הסתיימה. ראשי הרשויות: צפת, ראש פינה וחצור הגלילית, יוצאים למאבק חסר תקדים כנגד החלטת הממשלה שלא לפצות אותם כראוי בעקבות נזקי המלחמה.

נעשה סדר בדברים: יישובים עד 9 ק״מ יתוגמלו ב-12 מיליארד שקלים ובצדק לשיקום האזור – אך יישובים דרומיים יותר לא ייהנו מהטבות ותקציב עתק למרות שנפגעו קשות במלחמה – והמספר הלא סגור עומד רק על 3 מיליארד לרשויות רבות.

maximize-image
images-count1+
תקיפות מטוסינו בצפון, ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ראשי הרשויות מציגים תמונה לפיה האזור חווה פוסט טראומה – עלייה בביקוש לחוסן נפשי, אירועי אלימות במשפחה, חינוך קורס ואף עלייה בשימוש בסמים – ואין תקציב לסייע.

לאחרונה החלו הרשויות לבנות תיק נתונים באמצעות גורמים מקצועיים – על מנת לפנות בהמשך לבג"צ במטרה לשנות את פני המציאות באזור הגליל. זה לא מסתיים רק פה, גם למעלה מ-28% מהעסקים נמצאים בקריסה טוטאלית.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בגבול הצפון, ארכיון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הגליל ידע מלחמות, ידע חורבן – ותמיד ידע לקום מחדש. המדינה חייבת להושיט יד לגליל כולו, כי מאחורי המספרים – יש ילדים, יש משפחות, יש חיים שלמים שמחכים לתקווה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News