accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

מחבל הג'יהאד האסלאמי: "אין לנו חיים בעזה - שני שליש יעזבו"

עומרי חיים

עומרי חיים

כז אב ה'תשפה (21.08.25)

22

4

like

0

dislike

בהקלטה בלעדית שהגיעה לידי חדשות 14, נשמע מחבל הג'יהאד האסלאמי ממחנות המרכז מודה כי אם ישראל תפתח את המעברים להגירת עזתים - גם תושבי מרכז הרצועה יקומו וייצאו • בנוסף, תושב העיר עזה ששוחח עם חדשות 14 חשף כיצד נראית העיר הגדולה ברצועה, ערב תחילת המבצע הצבאי המורחב בה


בהקלטה בלעדית שהגיעה היום (חמישי) לידי חדשות 14, נשמע מחבל הג'יהאד האסלאמי ממחנות המרכז ברצועת עזה מודה כי אם ישראל תפתח את המעברים להגירת עזתים – "שני שליש מהעם של רצועת עזה ייצא".

"אני מדיר אל-בלח. אנשים ייצאו וייסעו", אמר המחבל בהקלטה, "חאלס, אנחנו לא רוצים את עזה, אין לנו חיים בה. התבזינו בעזה: קילו קמח הגיע למאתיים שקל, קילו ירקות ועגבניות הגיע למאה שקל – מה נעשה? איך נמשיך במצב שהגענו אליו? זה ביזיון".

maximize-image
images-count1+
הריסות בעזה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

הדברים דרמטיים בעיקר מאחר שכאמור, מדובר בדיר אל-בלח שבמחנות המרכז – אזור שביחס לשאר הרצועה לא הרוס, כיוון שצה"ל לא פעל בו באופן נרחב ושיטתי. לדברי אותו מחבל, גם משם יקומו וייצאו העזתים בהינתן האפשרות.

בנוסף, תושב העיר עזה ששוחח היום עם חדשות 14 שפך אור על איך נראית העיר הגדולה ברצועה, ערב תחילת המבצע הצבאי במעוז המשמעותי הזה של חמאס: "עזה הרוסה, 80% מהבתים הרוסים, אין בתים. האוהלים ממלאים את הרחובות".

maximize-image
images-count1+
אוהלים בעזה | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

העזתי חשף איך נראים רחובותיה של העיר וגם את הרצון של רבים מתושבי הרצועה להגר ממנה החוצה: "כל שג'אעיה פה בעיר ברחובות, כל בית לאהיא, כל ג'באליה נמצאים במרכז העיר. היום אם הגבולות ייפתחו זאת לא תהיה הגירה מועטה. יצאו אנשים רבים. עזה הייתה טובה יותר מפריז, והיום היא כמו אחות של סומליה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News