בהקלטה בלעדית שהגיעה היום (חמישי) לידי חדשות 14, נשמע מחבל הג'יהאד האסלאמי ממחנות המרכז ברצועת עזה מודה כי אם ישראל תפתח את המעברים להגירת עזתים – "שני שליש מהעם של רצועת עזה ייצא".
"אני מדיר אל-בלח. אנשים ייצאו וייסעו", אמר המחבל בהקלטה, "חאלס, אנחנו לא רוצים את עזה, אין לנו חיים בה. התבזינו בעזה: קילו קמח הגיע למאתיים שקל, קילו ירקות ועגבניות הגיע למאה שקל – מה נעשה? איך נמשיך במצב שהגענו אליו? זה ביזיון".

הדברים דרמטיים בעיקר מאחר שכאמור, מדובר בדיר אל-בלח שבמחנות המרכז – אזור שביחס לשאר הרצועה לא הרוס, כיוון שצה"ל לא פעל בו באופן נרחב ושיטתי. לדברי אותו מחבל, גם משם יקומו וייצאו העזתים בהינתן האפשרות.
בנוסף, תושב העיר עזה ששוחח היום עם חדשות 14 שפך אור על איך נראית העיר הגדולה ברצועה, ערב תחילת המבצע הצבאי במעוז המשמעותי הזה של חמאס: "עזה הרוסה, 80% מהבתים הרוסים, אין בתים. האוהלים ממלאים את הרחובות".

העזתי חשף איך נראים רחובותיה של העיר וגם את הרצון של רבים מתושבי הרצועה להגר ממנה החוצה: "כל שג'אעיה פה בעיר ברחובות, כל בית לאהיא, כל ג'באליה נמצאים במרכז העיר. היום אם הגבולות ייפתחו זאת לא תהיה הגירה מועטה. יצאו אנשים רבים. עזה הייתה טובה יותר מפריז, והיום היא כמו אחות של סומליה".
