כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן מפרסם כי הבוקר (חמישי), ולא בפעם הראשונה, שוחררו דרך מעבר כיסופים עשרה תושבי רצועת עזה, שנעצרו במהלך המלחמה בחשד למעורבות בפעילות טרור – זאת ללא כל תמורה, ובאישור ממשלת ישראל.
המהלך הנוכחי מצטרף לשחרורים קודמים שבוצעו במהלך המלחמה. ב-4 באוגוסט, יומיים בלבד לאחר פרסום התיעוד המזעזע של החטוף אביתר דוד – שבו הוא נראה במנהרות חמאס כשהוא כורה קבר ומתאר בקול חלש את התנאים הקשים שבהם הוא מוחזק – אישרה הממשלה שחרור של תשעה עזתים נוספים דרך מעבר כרם שלום, גם אז ללא כל תמורה.
מוקדם יותר במהלך הלחימה, ישראל שחררה עשרות עצורים ביטחוניים מבתי הכלא והחזירה אותם לעזה, למרות שלא התקבלה כל התחייבות מצד חמאס להשבת חטופים או לסיום הלחימה.

בלי שחרור חטופים: 25 מחבלים עזתיים הוחזרו לרצועה
ביקורת ציבורית והקשר למצב החטופים
ההחלטות על שחרורי החשודים בפעילות טרור עוררו ביקורת ציבורית, בעיקר על רקע מצבם של החטופים שנותרו בעזה. התיעוד האחרון של אביתר דוד – שנראה כחוש, חיוור ותשוש, כשאת חפירה בידו – חיזק את תחושת הזעם הציבורי על כך שישראל משחררת עצורים מבלי לדרוש כל תמורה, לרבות החזרת חטופיה.
במערכת הפוליטית והציבורית נמשכת השאלה עד כמה שחרורים כאלה משרתים את האינטרס הישראלי, ומדוע אינם מותנים בהתקדמות ממשית במשא ומתן להשבת החטופים.
