הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, סייר היום (חמישי) ברצועת עזה יחד עם בכירים נוספים, שם שוחח עם לוחמי ומפקדי חטיבת כפיר ולוחמי חטיבה 188 וסקר את ניהול התחקיר בנקודת ההתקלות עם מחבלי חמאס בחאן יונס.
בין הדברים, זמיר אמר ללוחמים: "אנחנו נמצאים במלחמה רב-זירתית מאתגרת ועצימה. הזירה בעזה היא המאמץ העיקרי שלנו. אנחנו מתקדמים עם המאמצים לפעולה בעיר עזה. יש לנו כבר עכשיו כוחות שפועלים בפאתי העיר, ובהמשך יצטרפו אליהם כוחות נוספים", והבהיר כי המשימות נותרו כשהיו – הכרעת החמאס והשבת כל החטופים.

"אנחנו נמשיך ונפגע בחמאס בכל מקום, בפנים ובחו"ל", המשיך זמיר, "נרדוף אותם כמה זמן שצריך ובכל מקום שצריך. נסיון הפיגוע שסוכל פה משמעותי, אנחנו צריכים להיות ערוכים כל העת ולחזק את דפוס הפעולה, הערנות והחדות".

התקרית בח'אן יונס: סגן מפקד פלוגה בכפיר מספר על הקרב
"הוצאנו אתמול עשרות אלפי צווי מילואים לכוחות שיצטרפו לפה. אנחנו מעריכים את אנשי המילואים ואת המשפחות שלהם, הם עושים עבודת קודש. אנחנו קוראים להם רק כשצריך וכשנדרש וסומכים עליהם. אני בטוח שיתיצבו עד להשלמת המשימה", אמר הרמטכ"ל.

"אנחנו דנים עם הדרג המדיני על התכניות להמשך ויוצרים את ההישגים המבצעיים הטובים ביותר בשדה הקרב כדי להביא בפניהם את מירב האפשרויות", אמר זמיר, והדגיש: "המאבק שלנו עוד ארוך ונכונו לנו אתגרים רבים".
