הרב שמואל אליהו התראיין היום (חמישי) לתוכנית ארבע בהגשת דנה ורון, זאת בעקבות פגישה שנערכה אתמול בין שר הביטחון ישראל כ"ץ לבין רבנים בכירים מהציונות הדתית. הרב אליהו, שנכח בפגישה, הדגיש את המחיר הכבד ששילמה הציונות הדתית בדמי לוחמים במלחמה, ואת החובה להביא להכרעת החמאס.
לדבריו, מאז טבח השבעה באוקטובר תלמידי הישיבות נמצאים בחזיתות גם בצפון וגם בדרום: "אנחנו מחנכים ודוחפים אותם לזה. לצערנו יש גם קורבנות – ארבעה תלמידים מהישיבה בצפת נפלו בקרבות, וגם בישיבות אחרות. אנחנו שמעודדים את הלוחמים ותומכים בנשותיהם – לא רוצים שזה יהיה לשווא. חיזקנו את שר הביטחון בהחלטתו להיות יחד עם ממשלת ישראל, לא משאירים גרורות כשיש גידול סרטני – לכבוש את עזה ולכרות את הגידול".

הרב הוסיף כי אסור לחזור על טעויות העבר: "איננו יכולים להשאיר את האיום הזה, ודאי לא באמצעות עסקאות שמחזירות מחבלים לגבול ניר עוז וכפר עזה, ולפתח בתינו. לא לשגות שוב בקונספציות. אסור לסכן את חיינו ולומר שנשפך הדם לשווא. צריך לסיים את המלאכה. יש אפילו הלכה מפורשת – כשנלחמים במקום מסוים, יש להילחם עד הסוף ולא לעצור באמצע".
כזכור, אתמול נערכה פגישה בין רבני הציונות הדתית לבין שר הביטחון ישראל כ"ץ. הרב אליהו, שנכח בפגישה, נשאל על ידי המראיינת אם התרשם מנחישותו של שר הביטחון בנושא והשיב: "הוא אמר בצורה ברורה – דין עזה כדין חאן יונס".
