שרת התחבורה מירי רגב התייחסה היום (חמישי) במסיבת עיתונאים לשיבושים החמורים בתנועת הרכבות בעקבות התקלה בתשתיות החשמל באיילון, והבטיחה כי עד יום שני הקרוב תשוב הפעילות בכל תחנות תל אביב. במקביל, רגב תקפה את היועצת המשפטית לממשלה, שלדבריה אחראית לעיכובים שנגרמו לנוסעים בשל חסימות כבישים בהפגנות.
"תקלה חמורה – אם הייתה רשלנות, אנשים ישלמו"
רגב הסבירה כי מיד לאחר פרוץ התקלה הוקם חמ״ל חירום והובאו מומחים מחו״ל כדי להאיץ את תיקון המערכת. לדבריה, "צפינו שהתיקון ייקח שבועות ארוכים, אבל בזכות עבודת הצוות נצליח להחזיר את כל התחנות לפעילות מוקדם מהצפוי". היא הוסיפה כי הוקמו ועדות חקירה פנימית וחיצונית בלתי תלויה, וכי "אם נראה שהייתה כאן רשלנות – אנשים יצטרכו לשלם על כך. אירוע כזה עלול היה לגרום חלילה לאובדן חיים".

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר כי "מאז הקמת הרכבת לא קרתה תקלה כזאת". מנכ"ל הרכבת בפועל, אבי אלמליח, הודיע כי כל תחנות תל אביב ייפתחו עד יום שני, בעוד שבצפון – באזור כפר ויתקין – יימשכו העבודות עד סוף השבוע הבא.
רגב התייחסה לטענות על כאוס תחבורתי והבהירה כי "אתמול נסעו 160 אלף נוסעים ברכבות, ומיום חמישי האחרון ועד היום נסעו 900 אלף נוסעים. יש שיבושים, אך התחבורה הציבורית לא נעצרה".

השיבושים ברכבות: אלו הפתרונות שיעזרו לכם להגיע ליעד
בהמשך הפנתה אצבע מאשימה כלפי המערכת המשפטית: "אם היינו חיים במדינה שהיועצת המשפטית לא הייתה מאשרת לחסום כבישים – אוטובוסים לא היו מאחרים. אין בעיה עם הפגנות, אבל אל תחסמו כבישים".
הנסיעה לארה"ב והעבודות במהלך השבת
על רקע הביקורת שהופנתה כלפיה בשל נסיעת עבודה מתוכננת לארה"ב בשבוע הבא, רגב אמרה: "אני לא מתנצלת על נסיעות עבודה לחו"ל. זה לא צ'ופר אלא תפקיד – עם פגישות בינלאומיות רבות".

ביחס לעבודות שנעשו במהלך השבת, ציינה: "בשבת לא עובדים אלא אם יש סכנת חיים. כאן היו כבלים חשופים שעלולים לפגוע באנשים ולכן נדרשנו לעבוד 24/7".
סוגיית הפיצויים ומס הגודש
רגב אמרה כי פיצויים לנוסעים ייבחנו, אך ציינה כי "באזורים שבהם הופעלו שאטלים – לא נפצה". עוד הבהירה כי היא מתנגדת לכוונת האוצר להטיל מס גודש בכניסה לתל אביב: "לא ייתכן שאדם מהפריפריה שכבר משלם על דלק, רכב וכביש 6 – יישא גם במס גודש".
