accessibility-icon
share-icon
צילום: עבד רחים קיטאב, פלאש 90
צילום: עבד רחים קיטאב, פלאש 90

צה"ל לגורמי רפואה ברצועה: היערכו לפינוי מדרום העיר עזה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כז אב ה'תשפה (21.08.25)

5

9

like

3

dislike

צה״ל החל לקיים שיחות התראה עם גורמי רפואה וארגונים בינלאומיים בצפון רצועת עזה, במטרה להיערך לפינוי תושבים דרומה במקרה של כניסה לעיר עזה • במסגרת זאת הודגש הצורך בהעברת ציוד רפואי לבתי החולים בדרום הרצועה והבטחת קליטת חולים ופצועים באזור


כחלק מהיערכות צה"ל להנעת אוכלוסייה מהעיר עזה דרומה לשם הגנתה, קציני מנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ"ש ביצעו השבוע (שלישי) שיחות התראה ראשוניות לגורמי הרפואה והארגונים הבינלאומיים בצפון רצועת עזה על מנת להיערך לתנועת האוכלוסייה לדרום רצועת עזה.

הקצינים הדגישו לגורמי הרפואה כי מבוצעת התאמה של תשתיות בתי החולים בדרום הרצועה לטובת קליטת החולים והפצועים, לצד הכנסה מוגברת של ציוד רפואי נדרש בהתאם לבקשות ארגוני הסיוע הבינלאומיים.

maximize-image
תמונה מחלוקת הסיוע | צילום: GHF

קצין מנהלת התיאום והקישור לעזה לגורם בכיר במערכת הבריאות אמר: "אני מדבר איתך על האפשרות לכניסת הצבא לעיר עזה – יהיה פינוי מלא מעזה לדרום הרצועה. הדבר הזה דורש מכם להכין תכנית להעברת הציוד הרפואי מצפון לדרום, על מנת שתוכלו לספק מענה לכל החולים בדרום הרצועה ולהכין את בתי החולים לקליטת החולים שיגיעו מצפון – חשוב לנו שתקבלו זאת ממקור רשמי. אנו הולכים לספק לכם מקום שתהיו בו, בין אם זה בית חולים שדה או כל בית חולים אחר".

אתמול, דובר צה"ל אפי דפרין, מסר הצהרה לתקשורת ובה עדכן כי צה"ל החל בשלב ב' של מבצע "מרכבות גדעון" במטרה לכבוש את העיר עזה. דפרין הדגיש כי ריכוז הכוחות בעיר התאפשר בזכות הישגי השלב הראשון, וכי חמאס כיום נותר ארגון גרילה מוכה וחלש לעומת כוחו הצבאי טרם המבצע.

עקבו אחרינו גם ב-Google News