accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
עודד הרוש
עודד הרוש
14

כז אב ה'תשפה (21.08.25)


צריך להודות ביושר ובכאב: חמאס הוא זה שקובע את הטון

לאחר תקופה ממושכת של מחזוריות לחימה ועסקאות חלקיות, שבמהלכן חמאס ממשיך להכתיב את קצב האירועים: חייבים להפסיק את ההבלגה ולפעול להכרעה מלאה, לשחרור כל החטופים ולהשמדת חמאס עד להסרת מוחלטת של האיום על תושבי ישראל


זה כבר הפך לריטואל קבוע: צה"ל מוריד את הלחץ על חמאס, המחאות בארץ גוברות, חמאס מקשיח עמדות, צה"ל מאיים בהרחבת ההתקפות, חמאס לא מסתכל בכלל על המתווכחות, צה"ל מאשר תוכניות ומודיע על גיוס מילואים נרחב.

והופ, פתאום חוזרים האיתותים מצד חמאס, כמו שהתבשרנו אתמול. ושוב כנראה תהיה עסקה חלקית שבמסגרתה כמו ברולטה רוסית יהיו אחים שלנו שישתחררו ויהיו כאלה שיישארו לגווע ברעב, במסגרת העסקה הזאת כנראה גם יגדל הסיוע, ישוחררו עוד מאות ואולי אלפי מחבלים, חמאס ימקש מחדש אזורים שכבר פעלנו בהם לקראת חזרה ללחימה, צה"ל יחזור ללחימה במסגרתה יפגעו לנו לוחמים וחוזר חלילה.

maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס, ארכיון | צילום: פלאש 90

אחרי שנתיים של מלחמה, צריך להגיד ביושר שחמאס הוא זה שקובע על הטון, את קצב הלחימה ואפילו על מה נדבר כאן…כאילו יש כאן מאבק בין כוחות שקולים.

אבל אין, מדינת ישראל צריכה לזכור ולהזכיר לעצמה שהיא הגורם החזק והפעם, אולי סוף סוף הפעם ללכת עד הסוף,

לא עוד קולות של תתפסו אותי אחרת אני אתפרק עליכם, אלא פשוט באמת להתפרק על חמאס. לא עוד עסקאות חלקיות. לא עוד הפסקות אש שרק מכינות את הקרקע, תרתי משמע, להרוגים הבאים לכוחותינו.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו ברצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

הפעם, ואולי באיחור, צריך ללכת עד הסוף. עד לשחרור מלא של כל אחינו, עד להשמדה מוחלטת של חמאס, עד שכל ילד וילדה בעוטף ובמדינת ישראל כולה יוכלו לישון בשקט בידיעה מוחלטת שהאיום הזה הוסר – אחת ולתמיד.

עודד הרוש

עודד הרוש

תושב דימונה, פעיל חברתי ואיש תקשורת. כותב ומגיש בעכשיו 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News