accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ: המדינה תשיב בתוך כשבוע לעתירה על ביקורי המחבלים

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

כז אב ה'תשפה (21.08.25)

189

3

like

38

dislike

השופטים הורו למדינה להשיב עד 31 באוגוסט לעתירה על ביקורי הצלב האדום אצל מחבלים בבתי הכלא הביטחוניים, ובהם מחבלי נוח'בה • עו"ד המייצג משפחות חטופים: "לא ברור לי מדוע בשעה שהחטופים לא זוכים לביקורים של הצלב האדום ומורעבים למוות, מחבלי הנוח'בה זוכים לביקורת שיפוטית"


שופטי בג"ץ יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק־ארז הורו אתמול (רביעי) למדינה להשיב עד ל-31 באוגוסט לעתירה העוסקת בביקורי הצלב האדום אצל המחבלים שמוחזקים בבתי הכלא וביטחוניים, ובינהם הנוח'בות.

עו"ד יהודה פואה, יו"ר תנועת "בצלמו" המייצג את הורי החטופים, מסר בתגובה: "לא ברור לי מדוע בשעה שהחטופים לא זוכים לביקורים של הצלב האדום ומורעבים למוות, מחבלי הנוח'בה זוכים לביקורת שיפוטית בנוגע לזכויותיהם לביקורים של הצלב האדום".

maximize-image
מחבלי נוח'בה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע, חשפנו לראשונה ציטוטים מטרידים של שופטי בג"ץ יצחק עמית ודפנה ברק ארז המבקרים את מדיניות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בבתי הכלא.

במהלך הדיון, שופט העליון עמית תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "כרגע מה שיוצא בעולם שבתי הכלא בישראל זה גואנטנמו. זה מה שמפורסם בעולם – שיש הרעבה, שעשרות אסירים מתים, ממש גואנטנמו הישראלי. אתם שמים אותנו, את בית המשפט בחזית, בפרונט".

גם השופטת דפנה ברק ארז הצטרפה למתקפה: "משפחות של מחבלים, גם בעזה, לא יודעים על קיומם בכלא, הם "אסירי איקס". אומנם הם עשו מעשים נפשעים אבל לא לדעת שהם בישראל? גם בתקופות הכי קשות לא היה מצב כזה. צוו הביאס קורפוס מחייב מסירת מידע, ותמיד התנהלו מול זה. פתאום אפס מידע מועבר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News